Gå til innhold

Bra HK til e8400?

Anbefalte innlegg

Hei, skal klokke e8400. Er det slik at MSI P35 Neo2-FR er et bra kort til klokking av e8400 cpu? Har hovedkortet støtte for SLI? Ser ut som det ikke har støtte for PCI-E 2.0, så blir ytelsen mye dårligere hvis jeg evt kjører 2x8800gt kort i SLI? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel P35 støtter ikke pcie 2.0 eller SLI, men er ellers veldig godt egnet til klokking av E8400, pcie 2.0 betyr ingenting i praksis, da selv et Nvidia 9800GX2 ikke bruker stort mer enn halve båndbredden til pcie 1.0.

MSI P35 er ikke akkurat et førstevalg, det finnes mange kort som er betydelig bedre til ca samme pris, som f.eks Abit iP35 eller Gigabyte (E)P35-DS3 serien

Skal du kjøre SLI må du ha et Nforcebasert hovedkort - og det er ikke å anbefale med mindre du SKAL kjøre SLI.

Lenke til kommentar
Intel P35 støtter ikke pcie 2.0 eller SLI, men er ellers veldig godt egnet til klokking av E8400, pcie 2.0 betyr ingenting i praksis, da selv et Nvidia 9800GX2 ikke bruker stort mer enn halve båndbredden til pcie 1.0.

MSI P35 er ikke akkurat et førstevalg, det finnes mange kort som er betydelig bedre til ca samme pris, som f.eks Abit iP35 eller Gigabyte (E)P35-DS3 serien

Skal du kjøre SLI må du ha et Nforcebasert hovedkort - og det er ikke å anbefale med mindre du SKAL kjøre SLI.

Takk for tilbakemelding PerUlv, da er det oppklart.

Har satt opp en liste over komponenter som jeg tror vil passe godt sammen. Ser det bra ut? Hvordan er ytelsen med 3xskjermkort iforhold til 2x i SLI?

Min handlevogn

Lenke til kommentar

Ytelsen med 3x kort er ikke så mye høyere enn 2 og avhenger veldig av hvilke spill du spiller. Og du bør ha en 24" skjerm skal SLI være noe poeng, for bortsett fra Crysis som ikke går helt glatt med alt på max uansett, så kommer man fryktelig langt med ett 8800GT.

Hvorfor ikke velge et 9800GX2 og et Intelbasert kort, så hadde du sluppet det potensielle helvete som Nforce kort kan være, særlig ved overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...