kake_fisk Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg bruker denne koden: <?php session_start(); if(iset($_SESSION['views'])) $_SESSION['views']=$_SESSION['views']+1; else $_SESSION['views']=1 ?> <html> <body> <?php echo "Pageviews=". $_SESSION['views']; ?> </body> </html> Jeg lastet den opp på webserveren min, men fikk fatal error: Fatal error: Call to undefined function iset() in /home/sacredwa/public_html/myphp/views.php on line 3 Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Lol, flau tabbe av meg Edit: Får fortsatt samme error :S Endret 3. mai 2008 av kake_fisk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Du kan umulig få nøyaktig samme feilmelding, dersom du fikset problemet du hadde i utgangspunktet. Post gjerne den nye koden og feilmeldingen her, så får vi også se det. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Du har ikke { og }. Men det er ikke alltid nødvendig. Men prøv dette: <?php session_start(); if(isset($_SESSION['views'])) { $_SESSION['views']=$_SESSION['views']+1; } else { $_SESSION['views']=1 ?> <html> <body> <?php echo "Pageviews=". $_SESSION['views']; } ?> </body> </html> Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Sorry, jeg glemte bare å reuploade Men gå gjerne in på: http://sacredwater.uni.cc/myphp/views.php Så jeg kan se om det virker Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Du har ikke { og }. Men det er ikke alltid nødvendig. Men prøv dette: [...] Hvis du ikke kan PHP, så ikke gi råd. Den koden der gjør jo ikke det trådstarter ønsker, i tillegg til at det ikke spiller noen rolle om han bruker koden din (om den hadde vært riktig) eller sin egen kode. TEST KODEN DU POSTER! Det er helt idioti å poste ikke-fungerende kode til noen som ikke får sin egen kode til å funke. Dette ville vært en riktig variant av ditt forslag: <?php session_start(); if(isset($_SESSION['views'])) { $_SESSION['views']=$_SESSION['views']+1; } else { $_SESSION['views']=1; } ?> <html> <body> <?php echo "Pageviews=". $_SESSION['views']; ?> </body> </html> Til trådstarter: Ser ut som koden din funker fint. Endret 4. mai 2008 av Lokaltog Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Ja jeg glemte bare to s-er i isset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå