Nonsens Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ja, men det er jo mulig og si at det er broren din sin, og at du har bare lånt den.. Ferdig med saken. Tull. Dette har du ingen peiling på. Klart det teknisk sett går fint å kjøre en utenlandsregistrert bil i Norge. Det er faktisk helt problemfritt - helt til du blir stoppet av politiet eller havner i en eller annen situasjon (fartskontroll, ulykke eller lignende). Da er løpet kjørt. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Alfa Romeo 33 16v. Gti-killer til de grader, delskinn bøttestoler, turtallsvillig boxer og plass til 5. 0-100 på 8.4(med kun 132 hk). Håper du er glad i å bekjempe rust, lykke til! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Alfa Romeo 33 16v. Gti-killer til de grader, delskinn bøttestoler, turtallsvillig boxer og plass til 5. 0-100 på 8.4(med kun 132 hk). Håper du er glad i å bekjempe rust, lykke til! Du kunne muligens kalle denne en GTI-killer i 1990, men ikke nå i dag. 0-100 på 8.4 sek er ikke så spektakulært i 2008. En Golf GTI fra 2008 gjør 0-100 på 6.9 sekunder, og er nok også raskere i svingene, i oppbremsing osv. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Alfa Romeo 33 16v. Gti-killer til de grader, delskinn bøttestoler, turtallsvillig boxer og plass til 5. 0-100 på 8.4(med kun 132 hk). Håper du er glad i å bekjempe rust, lykke til! Du kunne muligens kalle denne en GTI-killer i 1990, men ikke nå i dag. 0-100 på 8.4 sek er ikke så spektakulært i 2008. En Golf GTI fra 2008 gjør 0-100 på 6.9 sekunder, og er nok også raskere i svingene, i oppbremsing osv. Ok, men nå koster en ny GTI temmelig mye mer og veier 300-400 kilo mer.. Bytt bremser og dempere/fjærer og nyt 33n.. Da kan du kose deg med de 300 000 kronene du sparte og:) Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) De beste, og billigste bilene er i Tyskland.Om du kjenner noen i Sverige, altså kjente (helst familie) så kan du registrere bilen med deres navn, og kjøre bilen i Norge selv. Bare et forslag =) Og blir du stoppet så er helvete løs, full innbetaling av avgifter for kjøretøyet. Ja, men det er jo mulig og si at det er broren din sin, og at du har bare lånt den.. Ferdig med saken. Må bare komme med en liten oppdatering. Du var jo så påståelig: http://dinside.no/motor/bil/tips/utenlands.../art792872.html Det er nemlig slik at du som nordmann risikerer å betale full toll og engangsavgift hvis du blir tatt for å kjøre med en utenlandskregistrert bil. Og ikke nok med det - i tillegg risikerer du å måtte betale et såkalt "administrativt tillegg". Sistnevnte kan i verste fall alene utgjøre titusenvis av kroner. I tillegg vil det aktuelle tollkontoret kunne ta beslag i bilen for å sikre merverdiavgift-delen av avgiftskravet. Har du ikke råd til å betale merverdiavgiften, får du heller ikke bilen tilbake. I tillegg vil du vanligvis bli ilagt et såkalt "administrativt tillegg". Tollmyndighetene har faktisk anledning til å ilegge inntil 200 prosent i administrativt tillegg - altså et beløp som er dobbelt så høyt som summen av moms og engangsavgift. Det har i denne sammenheng ingen relevans om du eier bilen eller ikke. Regningen utstedes til deg uansett om den eies av din svenske tante, din tyske venn eller et dansk leiebilfirma. Endret 10. november 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå