bruker456281 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hei, jeg er da altså på vei til å ta min første kjøre time, og starte på veien på egen hånd. Jeg har samtidig fått lærlinge plass et godt stykke unna hvor jeg bor. Jeg skal da kjøre ca. 13 mil hver dag og trenger en pålitelig bil. Jeg vil samtidig ha en sprek og ikke så alt for stygg bil! Det er ikke lett og finne en mellomting? Jeg vil bruke opp til 50 000,- på bilen. Takker for alle svar! Mvh, Edgar. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 De beste, og billigste bilene er i Tyskland. Om du kjenner noen i Sverige, altså kjente (helst familie) så kan du registrere bilen med deres navn, og kjøre bilen i Norge selv. Bare et forslag =) Lenke til kommentar
trulsd Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Noen tips. Honda Accord Saab 900 To biler som etter min mening er fine å se på, og forholdsvis spreke. 130hk på begge to. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Om du kjenner noen i Sverige, altså kjente (helst familie) så kan du registrere bilen med deres navn, og kjøre bilen i Norge selv. Dette er det reneste sludder. Har du drukket rødsprit fra Biltema? Jeg hadde valgt en Ford Focus. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Om du kjenner noen i Sverige, altså kjente (helst familie) så kan du registrere bilen med deres navn, og kjøre bilen i Norge selv. Dette er det reneste sludder. Har du drukket rødsprit fra Biltema? Jeg hadde valgt en Ford Focus. Haha, kjenner folk som har gjort det, uten problemer, og ingenting.. Lenke til kommentar
bruker456281 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Den Mazda'en så skikkelig flott ut da! Saab er ikke noe for meg dessverre. Hva vil det koste meg å omregistrere en slik Mazda? Og du har ikke noe forslag innen Mercedes, eventuelt Audi? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Den Mazda'en så skikkelig flott ut da! Saab er ikke noe for meg dessverre. Hva vil det koste meg å omregistrere en slik Mazda? Og du har ikke noe forslag innen Mercedes, eventuelt Audi? Jeg tror den er Honda? eller ? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Om du kjenner noen i Sverige, altså kjente (helst familie) så kan du registrere bilen med deres navn, og kjøre bilen i Norge selv. Dette er det reneste sludder. Har du drukket rødsprit fra Biltema? Jeg hadde valgt en Ford Focus. Haha, kjenner folk som har gjort det, uten problemer, og ingenting.. Dette må du nesten bevise gutten. Lenke til kommentar
trulsd Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Den Mazda'en så skikkelig flott ut da! Saab er ikke noe for meg dessverre. Hva vil det koste meg å omregistrere en slik Mazda? Og du har ikke noe forslag innen Mercedes, eventuelt Audi? Honda'en koster 1484 å omregistrere. Mener det er 1996 og eldre som har den samme(billigste) avgiften Hvis du vil ha Audi så kan du jo kanskje se på Førstegenerasjons Audi A4. 1.8 på 125hk. Hvis du vil ha noe større kan du jo se etter Audi 100, eventuelt første gen. A6(vet ikke om du finner noe bra til under 50k) Personlig synes jeg Mercedes (C-klasse) i den prisklassen blir stygge innvendig. Ser ok ut på utsida, men ikke noe koselig inni. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 De beste, og billigste bilene er i Tyskland.Om du kjenner noen i Sverige, altså kjente (helst familie) så kan du registrere bilen med deres navn, og kjøre bilen i Norge selv. Bare et forslag =) Og blir du stoppet så er helvete løs, full innbetaling av avgifter for kjøretøyet. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 De beste, og billigste bilene er i Tyskland.Om du kjenner noen i Sverige, altså kjente (helst familie) så kan du registrere bilen med deres navn, og kjøre bilen i Norge selv. Bare et forslag =) Og blir du stoppet så er helvete løs, full innbetaling av avgifter for kjøretøyet. Ja, men det er jo mulig og si at det er broren din sin, og at du har bare lånt den.. Ferdig med saken. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 De beste, og billigste bilene er i Tyskland.Om du kjenner noen i Sverige, altså kjente (helst familie) så kan du registrere bilen med deres navn, og kjøre bilen i Norge selv. Bare et forslag =) Og blir du stoppet så er helvete løs, full innbetaling av avgifter for kjøretøyet. Ja, men det er jo mulig og si at det er broren din sin, og at du har bare lånt den.. Ferdig med saken. Nei det er det ikke. Har du fast bopel i Norge kan du ikke kjøre rundt i biler som er registrert i utlandet. Derimot kan du få registrert bilen som "turistvogn" for en periode på ett år dersom du er fremmed statsborger og ikke har oppholdt deg i landet i mer enn et halvt år, eller hvis du som norsk statsborger har vært ute av landet i to år eller mer. De du måtte kjenne bryter i så fall loven. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hvis du skal kjøre så mye anbefaler jeg deg å kjøpe tdi, eller en annen bil med lavt forbruk. Pendler selv delvis en strekning på 11mil, og da jeg kjørte golf2 ble det DYRT Lenke til kommentar
bruker456281 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Hehe, har selv siklet på en Mercedes C-klasse Sportsline, men den sluker jo alt for mye bensin. Skal ta meg en runde på autodb.no og finn.no for å finne noe rimelig tdi :-) Takk for tipset! Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Vel, jeg har jo lagt min bil ut til salgs? Orket ikke sende deg en PM, da jeg sjeldent får noe svar på dem, såå, her er i alle fall linken. Prisen kan selvfølgelig diskuteres, ta gjerne kontakt på det nummeret som står i annonsen. Andre biler som kan vurderes er vel egentlig Mazda 626, Nissan Primera (2 litern), evt. en Golf CL? Min er flotters på langkjøring, klarer godt under litern på mila (typ 0,5 i gjennomsnitt vil jeg tro). PS: håper det er greit at jeg la ut linken så trådstarter kan ta en titt, i verste fall kan jeg jo bare gi den til han i en PM. Endret 7. mai 2008 av MartiniusV Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Min er flotters på langkjøring, klarer godt under litern på mila (typ 0,5 i gjennomsnitt vil jeg tro). Klarer den BMW'en din 0,5 l/mil på gjennomsnittlig kjøring? Det har jeg veldig vasnkelig for å tro. Ikke engang på langkjøring vil den klare det. Det er jo like bra/bedre enn dagens TD motorer på 1,6-2,0 l. Jeg har en onkel med lik bil, og han klager over at den sluker bensin, over litern på blanda kjøring. Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Tror du misforsto, jeg snakket ikke om gjennomsnittlig kjøring, da kommer jeg over litern/mila ja (svingete landeveier/bykjøring). Selv om jeg snakket om langkjøring, var kanskje 0.5 litt å ta i, 0.6-0.7l/mil er mer eksakt. Den er snill med bensinen når du holder fartsgrensa . Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 De beste, og billigste bilene er i Tyskland.Om du kjenner noen i Sverige, altså kjente (helst familie) så kan du registrere bilen med deres navn, og kjøre bilen i Norge selv. Bare et forslag =) Og blir du stoppet så er helvete løs, full innbetaling av avgifter for kjøretøyet. Ja, men det er jo mulig og si at det er broren din sin, og at du har bare lånt den.. Ferdig med saken. Fight4Lov3, var det du som ble tatt? http://www.nettavisen.no/innenriks/article1985439.ece Lenke til kommentar
Ceen Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Ang å kjøre utenlandsk registrert bil i Norge Siden jeg bor i Sverige og pendler til jobb i Norge med svensk reg bil hver dag, kan jeg ikke la være å kommentere dette... Det er KUN den personen bilen står reg på som kan kjøre den i Norge. Skal noen andre kjøre, må eieren sitte i bilen! Man kan faktisk også bli arrestert for svindel hvis de kan bevise at man har spekulert på det viset du beskriver, Fight4Lov3! Så kjenner du noen som gjør dette, bør du snarest formidle til dem at de leker med ild! Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 De beste, og billigste bilene er i Tyskland.Om du kjenner noen i Sverige, altså kjente (helst familie) så kan du registrere bilen med deres navn, og kjøre bilen i Norge selv. Bare et forslag =) Og blir du stoppet så er helvete løs, full innbetaling av avgifter for kjøretøyet. Ja, men det er jo mulig og si at det er broren din sin, og at du har bare lånt den.. Ferdig med saken. Hei brødhue: http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/...l=article_image Ikke uttal deg om saker du ikke kan noe om. Jeg har selv kjørt utenlandsk bil i Norge når jeg hadde bostedsadresse i Sverige. Selv når man er bostedsregistrert i utlandet er reglene strenge, og det må kunne dokumenteres opphold utenfor Norges grense minimum 185 døgn per år. Dokumentasjonsplikten ligger fullt og helt på den som benytter kjøretøyet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå