Mmein Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 som emnetittelen sier så har tiden for å erstatte mitt gode gamle loyale radeon 9600XT, men valget står mellom enten GT SLI eller 9800 gtx ? noen som har noen erfaringer eller meninger om valget ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hvilken CPU skal du kjøre? nForce og SLi har som kjent en masse skjelett i skapet som kommer ut når du har Intel CPU. Og i allefall med ASUS hovedkort, mer info om dette finnes i HK seksjonen. Ellers virker det som SLi med 8800GT har litt overtaket på stakkars 9800GTX i høyere oppløsninger etter hva jeg har sett. Lenke til kommentar
Mmein Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Hvilken CPU skal du kjøre?nForce og SLi har som kjent en masse skjelett i skapet som kommer ut når du har Intel CPU. Og i allefall med ASUS hovedkort, mer info om dette finnes i HK seksjonen. Ellers virker det som SLi med 8800GT har litt overtaket på stakkars 9800GTX i høyere oppløsninger etter hva jeg har sett. Jeg har tenkt å bestille en pc fra komplett som inneholder Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775 som hovedkort Endret 3. mai 2008 av Midou Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hvilken CPU skal du kjøre?nForce og SLi har som kjent en masse skjelett i skapet som kommer ut når du har Intel CPU. Og i allefall med ASUS hovedkort, mer info om dette finnes i HK seksjonen. Ellers virker det som SLi med 8800GT har litt overtaket på stakkars 9800GTX i høyere oppløsninger etter hva jeg har sett. Jeg har tenkt å bestille en pc fra komplett som inneholder Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775 som hovedkort Huff da... Sjansene for ett system som skal funke er dessverre ikke helt i din favør nei. Om du absolutt vil ha SLi og nForce så for guds skyld ligg unna ASUS, disse har ingen støtte fra Nvidia når de bygger sine design på hovedkort og er ingenting annet enn problemer. EVGA eller XFX er det eneste alternativet du har om du MÅ HA SLi, da slipper du unna en del av sykdommene som nForce er fyllt med, men fortsatt ikke helt friskmeldt. Litt nForce skrekk og advarsel finner du her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=922282 Du kan spørre de tidligere eierne av nForce kort og de kan bekrefte en god del av problemene som følger med territoriet til Nvidia. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Har selv vært en kritiker av nForce for Intel. Etter å ha prøvd mitt første(eneste) system med nForce/SLI-hk for Intel har jeg moderert meg. Har ett P5N-E SLI (meget billig og spartansk kort). Det fungerer aldeles utmerket, både i single kort/SLI modus. Klokker dual core 65nm og 45Nm helt problemfritt. Det er mulig jeg har vært heldig, men det er da flere som har hatt brukbart gode erfaringer med nForce for Intel. Dog. Det er en grunn til at "seriøse" klokker holder seg unna disse hk. Grunn til ettertanke at f.eks. Kingpin har vært stille etter de første lovende postene om n790-hk. Det kan være *veldig vanskelig* å få til en stabil klokk, og ett stabilt system med mange hk/chipset basert på ulike versjoner av nForce (i650, i750, i780.. og nå i790). Likevel er det flere som har fått til imponerende resultater med nye i790-baserte hk. Det er også relativt lett å finne positive tester av ulike hk basert på ulike nForce Intel hk (Google). På samme måte som det finnes mange frustrerte poster. Ikke glem at det er mange "noobs" her på forumet som poster "Hjælp je skal klåke" med helt kurante hk/bioser. Så alt er relativt. Kan selv anbefale MSI P7N Platinum. Billig og klokker bra ifølge det jeg har funnet om kortet. Skal selv prøve meg på dette i nærmeste framtid. (Har gått litt lei av x antall versjoner av Intel chipsets). Endret 3. mai 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Joda nå er det jo sånn som det var med MSI kort en gang i tiden også. Noen hadde flaks mens de FLESTE krasjet i første vegg med problemer og atter problemer. nForce er dessverre likedann for tiden, det er gambling og takk gud for angreretten for da kan du i i alle fall trekke deg om flaksen ikke var på din side. nForce har en god del sykdommer utenfor klokking også dessverre, deriblant den berømmelige "brannmuren" som de sender med, vet om en god del som sliter med den dessverre. Nvidia fører også en stygg politikk ved design av hovedkort som har rammet en god del produsenter: "Our way or the highway!" Gigabyte og ASUS har begge slitt med en masse problemer med 680 og 780... 790 var de litt mer heldigere med men har data korrupsjons problemer som må løses, men så langt ser det ut til å være den eneste feilen det chipsettet har. Endret 4. mai 2008 av 007CD Lenke til kommentar
Mmein Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) takk for informasjon som kan ha reddet meg fra en dårlig sammensatt pc, ettersom det er snakk om mye problemer i sli tror jeg at 9800 kanskje er det tryggeste alternativet for et stabilt system Endret 4. mai 2008 av Midou Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 takk for informasjon som kan ha reddet meg fra en dårlig sammensatt pc, ettersom det er snakk om mye problemer i sli tror jeg at 9800 kanskje er det tryggeste alternativet for et stabilt system Det finnes problemer ja, men nå er det ditt valg også da om du vil prøve SLI eller ei. Bare så det er sagt her og før TL1000S kaller meg ATi fanboy eller Intel (Komisk ment her TL, ikke noe alvorlig) så vil jeg bare ha sagt at jeg synes du skal ha all informasjonen på bordet før du gjør ditt valg. Men ett hovedkort med Intel brikkesett og 9800 GTX er det tryggeste valget ja, kjent for å være minst problemer på den fronten, de finnes men kommer sjelden fra hovedkortet. Håper at Nvidia får tatt seg skikkelig sammen og få sluppet ut noen produkter som er like "finslipte" som Intel sine sånn at vi kan få litt konkurranse og få jekket ned prisene på brikkesett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Hehe.. Du er ingen ekkel fanboy 007CD. Det er helt klart en risk å prøve seg på nForce+Intel, men kan være verdt det. For en overklokker som har "dilla" på 3DMarks. "The green cards" ruler hardt i f.eks. 3DMark01 i SLI for de som fremdeles liker den benchen (dvs. meg.. og "noen" andre på bl.a. xs.org). Resultat i "siggen" min er oppnådd med både Nvidia og ATi, nForce som Intel. 3DMark01=79k, P5N-E SLI + [email protected] + 2x8800GT 256MB 3DMark06=20k, X38 Quad GT, [email protected] + 2xHD3870 PCS Endret 4. mai 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå