Pixl. Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 For og si det sånn har jeg selv hatt meget strenge foreldre når det gjeller temaet og drakk meg ikke full(med sprit) før jeg var 17. . 18 nå. . Litt cider og rusbrus i yngre14-15 alder og jeg mener det er helt greit. De viste ikke om det da. Jeg skal ikke gå og si at du ikke skal høre på foreldrene dine siden jeg ikke kjenner deg eller familen din men det er et stort flertall av ungdommer som drikker mot foreldrenes vilje enten foreldrene vet det eller ikke. . Men dette må du finne ut av selv. Jeg har selv en 14 år gamel bror og jeg mener han er gamal nok til og drikke slik du beskriver om han er ute med venner eller på fest. litt øl eller rusbrus saker. Men dette er min mening og min bror. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg startet en fredagskveld med én halvliter Smirnoff. Neste kveld ble det to Smirnoff og et glass hvitvin. Neste helg ble det sprit og licour. Jeg var 14. Det gikk fint med meg Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 drakk også smirnoff første gang . . . Blandet det ut i brus, saft o.l Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 drakk også smirnoff første gang . . .Blandet det ut i brus, saft o.l Tipper det var Smirnof Ice han mente, da to halvlitere brennvin er noe drøyt for en 14åring Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Stakkars unger.. er ikke noe morsomt å drikke når man verken får kjøpe selv, eller kommer inn på utesteder. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Stakkars unger.. er ikke noe morsomt å drikke når man verken får kjøpe selv, eller kommer inn på utesteder. Det var jop det på den tida Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Stakkars unger.. er ikke noe morsomt å drikke når man verken får kjøpe selv, eller kommer inn på utesteder. Det var jop det på den tida Ja vi har det ikke godt i dette landet Lenke til kommentar
Flin Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Skjønner godt at foreldrene dine ikke liker dette. De skal jo trossalt passe på deg. Persjonlig synes jeg 16 er en helt grei alder, så lenge du er sammen med folk du kjenner og stoler på. Jeg var første gang full da jeg var 16. Begynte med sånt på Vidregående og med meg har det gått helt fint. Tja, jeg skade meg litt i russetiden og slikt da, men det må man regne med. EDIT: Utesteder suger. Er ingen ting som en godbygde fest på et eller annet velhus. Endret 27. mai 2008 av Hjelpphp Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Sosialistungdom! Kom deg ut i arbeide! Hadde Einar Gerhardsen sett deg sitte der med det radmagre fyllegliset ditt så hadde han begynt å grine. Snylter på velferdsstaten han bygde opp i åra etter krigen, men detta veit vel ikke du no om, du som faen ikke følger med i verken nyheter, samfunnsdebatt eller klimakvoter! Vent med å drikk til du er voksen nok i både hode og kropp! Hva i helvette har Einar Gerhardsen med dette å gjøre? Dette var det mest usakelige inlegget jeg har sett på diskusjon.no noen gang. Du snakker om å snylte på velferdsstaten? Hva i helvette har det med saken å gjøre og hvor får du det fra? Kom deg ut i arbeid? Når man er 16 år så burde man gå på skole, noe trådstarter sansyneligvis gjør. Du kommer også med personangrep, skulle ønske du fikk ferie fra forumet. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Tror det var ment som et spøkefult innlegg. Til trådstarter: Jeg forstår foreldrene dine godt. Du er jo bare barnet. Tror det er sånt man skjønner mer når man blir eldre. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Er ikke 16 litt gammelt for å begynne å drikke? Fortell foreldra dine at de kan være glade du ikke bor i Trønderland og begynte da du var 12 som resten av vennene mine Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Kort sagt: Hvis (eller, dessverre så blir det vel 'når') jeg tar datteren min i å drikke alkohol før hun er 18 så er det godt gammeldags bjerkeris, inndragning (eller iallfall alvorlige innskrenkninger) av TV og musikk rettigheter og to ukers husarrest som gjelder. Ingen apell mulig! Når du er 15 år så er det. etter min mening, uakseptabelt å drikke alkohol. Én ting er at "alle andre gjør det", men det at noe er akseptert blandt andre betyr ikke at det er "riktig". En annen ting er at sexuelle hemninger svekkes ved inntak av alkohol. Disse svekkelsene kan igjen føre til SoS og uønsket graviditet med påfølgende hjertesorg ved en eventuell abort. Jeg støtter dine foreldre i at det må ta slutt, men jeg synes de er alt for snille med deg. Kommer du til å høre på dem bare ved at de snakker til deg og sier at de er skuffet? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Skal vi ta det innlegget seriøst, eller prøvde du å være morsom som det står i signaturen? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Gode svar, kjekt å høre andre sine synspunkter. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 vent til du er 18, kjøp pils selv, og ligg på grøftefylla til du går ut av vidregående, så kan du kjøpe konjakk og sitte å pimpe sammen med oss gamla kara Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 vent til du er 18, kjøp pils selv, og ligg på grøftefylla til du går ut av vidregående, så kan du kjøpe konjakk og sitte å pimpe sammen med oss gamla kara Ingen pils med dere gamle kara nå altså? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Skal vi ta det innlegget seriøst, eller prøvde du å være morsom som det står i signaturen? Ingen har dødd av strenge regler i huset. Iallfall ikke som jeg vet. Bjerkeriset er overdrevet, men andre gangen så kommer det muligens frem. Det er min mening at alt for mange foreldre tar alt for lett på det ansvaret de har påtatt seg. Jeg ser alt for mange voksne som jeg har veldig lyst til å sette på plass. De lar barna styre uten grenser og de belønner trass og grining med å gi etter for barnas krav. Endret 11. juni 2008 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Essem Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Tror du hun slutter å drikke av at hun ikke får høre på musikk? Jeg ser ikke helt sammenhengen. Er musikken skyld i at hun skulle begynne å drikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå