KorgJarre Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hei! Jeg håper at ved å sende mail til dere, vil jeg kanskje ha et lettere valg når jeg nå skal kjøpe DV-kamera. For å gå rett på sak, valget står mellom to kameraer - Sony TRV 950 og Canon DM XM 2. Forhandlerene her i Haugesund har generelt sett pinlig liten forstand på disse kameraene, og er ute av stand til å sammenligne dem. Kan dere hjelpe meg med det? Jeg er amatørfotograf, men ønsker å ha et proft ferdig-produkt. Det som skal filmes er kort-/spille-film, og vil da helst unngå "Hotell Cæsar-effekten". På mitt tidligere Canon-kamera var det to opptaks-moduser. Det var vanlig, og noe som het P Scan. P Scan gjorde at opptakene ble littegran hakkete, altså et spille-film preg over det hele. Dette likte jeg veldig godt, og ser helst at det kameraet jeg ender opp med har denne funksjonen. Jeg har lest mye om de to kameraene, og ser blandt annet at TRV 950 har vært under mye kritikk for de lite lyssensitive CCD brikkene. Er de bedre hos Canon? Samtidig ser jeg at Canon kun har 440.000 bildeoppløsnings punkter mens TRV 950 har 1 megapixel. Hva har dette å si for kvaliteten i praksis? En annen viktig ting jeg lurer på er om noen av disse kameraene har mulighet for å ta opp mer enn 25 bilder pr./sek.? Dette hadde vært veldig kult til stilige slow-motion scener o.l. Det jeg har hørt er at Sony ligger kvalitetsmessig forran alle andre. Stemmer dette? Hva mener dere? Hilfe!! På forhånd, tusen takk! Mvh Jens Kristian M. Rimau Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hva er "Hotell Cæsar-effekten"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå