Ben91 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hei, jeg har kjøpt Datakjeden Gamer hos www.datakjeden.no for en stund siden, også nå plutselig en dag begynte viften å gå veldig raskt som om pcen jobbet på fullt kjør, problemet er at viften kjører på 100% hele tiden uansett hva jeg gjør, jeg formaterte tilogmed, men problemet var der fortsatt. Jeg prøvde et program på internett som het "Speedfan" og den sa at skjermkortet mitt hadde ALT for høy temp.(over 50grader celsius Eg skrudde av pcen og åpnet den, og kjente at skjermkortet var glovarmt..Jeg aner ikkje hvorfor den plutselig skal oppføre seg slik. Jeg koblet skjermkortet ut av pcen, for å så koble den inn igjen, så startet eg maskinen, problemet er der fortsatt..noen ideer om hva som kan foråsake dette? Har sendt en mail til dem, men de vet ikke hva som kan være problemet Vet du noen om hva som får dette til å skje? Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar
Asken Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) det kan være støv... sett om det er noe støv ved heatsinken / vifta? men det er normalt at skjermkort har temp på rundt 50*c avhengig av hvilken, speedfan viser flamme på ganske lave tempraturer i forhold til det tempraturene de vanligvis tåler / holder seg på. Edit: Trur ikke speedfan viser skjermkort temp? (gjør ikke det her) så det må være noe annet som er på 50*c Endret 3. mai 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
Ben91 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 det kan være støv... sett om det er noe støv ved heatsinken / vifta? men det er normalt at skjermkort har temp på rundt 50*c avhengig av hvilken, speedfan viser flamme på ganske lave tempraturer i forhold til det tempraturene de vanligvis tåler / holder seg på. Edit: Trur ikke speedfan viser skjermkort temp? (gjør ikke det her) så det må være noe annet som er på 50*c Nei du har nok rett,det står ikke direkte skjermkort temp. det viste flamme ved "Core", også åpnet jeg pcen og kjente på komponentene, og skjermkortet var glovarmt!Så tror det er skjermkortet som er problemet. Har ikke hatt pcen så lenge.. Dette problemet oppstod helt plutselig, og nei, det er ikke støv... Lenke til kommentar
Asken Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Hvilket skjermkort har du? last ned GPU-Z for å sjekke gpu temp http://www.techpowerup.com/gpuz/ Endret 3. mai 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
Ben91 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Hvilket skjermkort har du? last ned GPU-Z for å sjekke gpu temp http://www.techpowerup.com/gpuz/ Har Nvida Geforce 8800 GTS.. skal sjekke programmet.. det er bare skjermkortet som er glovarmt, ingen andre komponenter..rare greier.. Lenke til kommentar
Asken Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 den nye eller gammle? trur den gammle blir litt / en del varmere enn den nye.. Lenke til kommentar
Ben91 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 den nye eller gammle? trur den gammle blir litt / en del varmere enn den nye.. hm..er ikke sikker..men du..eg tror eg leverer inn pcen hos datakjeden så får de se på det.. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 50grader celsius er ingenting for et skjermkort. Det takler glatt 100grader. Lenke til kommentar
Ben91 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 50grader celsius er ingenting for et skjermkort. Det takler glatt 100grader. poenget er: viften har aldri kjørt så fort og støyete før, + at når eg kjente på skjermkortet så var det helt glovarmt..det er vel da ikke normalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå