HaxDiz Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg er på utkikk etter en ny ekstern harddisk, og har i den forbindelse titta litt rundt på nettet etter noe jeg har lyst på. Kom over denne harddisken: Western Digital Elements 500GB USB2.0 (som jeg antakeligvis kommer til å kjøpe til slutt) Greia er at jeg fant harddisken til salgs både her og her. Hos komplett.no koster hd-en 675 kr og har en garanti på 2 år, mens den koster 599 og har kun ett års garanti hos netonnet.no. Det jeg da lurer på er følgende: Kommer dette (garantiforskjellen) som følge av prisforskjellen? Kan disse to nettsidene velge selv hvilken garanti de vil sette på varen, eller styres dette av "noen andre"? (Beklager hvis dette ble postet under feil subforum, var usikker på hvor det passet inn) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Selger kan sette garantien til det de ønsker. Her ville jeg nok gått for Komplett, som gir ett år lenger garanti enn WD selv gir på denne disken. Edit: Uansett garanti har du jo reklamasjonsretten din på dette produktet. Men garanti går som regel litt kjappere å få gjennom. Endret 3. mai 2008 av TEE Lenke til kommentar
HaxDiz Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Okay. Takk takk =) Hvordan funker reklamasjonsretten/hva er det den går ut på? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Reklamasjonsretten din dekker produktsjonsfeil. Garanti kan de velge selv hva den skal dekke, men den må være bedre enn reklamasjonsretten for at det skal kunne kalles en garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå