Gå til innhold

Dreamcast - hvorfor floppet den?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

:) Jeg husker jeg hadde lyst på en Dreamcast. Jeg var litt liten og konsollen var litt dyr, så det ble aldri noe av. Men det ble en del besøk innom lokale Spaceworld for å teste spillene. Spesielt et slossespill der figurene raste rundt inni et hus (?) var ganske kult. Husker ikke hva det het, though.

edit: Powerstone! Seriøst knalle greier.

Endret av JLa
Lenke til kommentar

Skyld på PS2 at dreamcast ikke leverte. Ting som gjorde at Sega Dreamcast gikk dukken er:

1. Kontrolleren var klumpet og ekkel med ledning som gikk feil vei og måtte trykke inn i et sporr på undersiden for å gå rett vei.

2. Om du ikke kjøpte skamdyre minneskort med skjerm for elendige småspill så hadde du et lite vindu i kontrolleren med et fake minneskort som gjorde at kontrollen så merkelig ut. Minneskort i kontrollen var jo egentlig dødfødt fra før.

3. Akkurat som med N64 måtte rumble kjøpes i tillegg.

4. Mange av spillene som fansen så på som storspill var egentlig middelmådige spill som sega fansen elsket grunnet nostalgien.

Sega adventure var bra når noe skjedde, men mesteparten av spillet gikk med på å dille rundt i en håpløs skog og by. Snakk med en person for å åpne neste ting.

Jet set radio var jo kult nok, men så sykt bra var det ikke egentlig. Xbox versjonen er vel et bevis på at spillet ikke var så genialt.

Crazy taxi var genialt i 5 minutter inntil alt var akkurat det samme over og over.

Ecco the dolphin med syk historie men fin grafikk. Sykt vanskelig. Brukte mer tid på å hoppe opp og ned i vannet og surfe på overflaten på haletippen enn å spille selve spillet. PS2 versjonen er vel et eksemepl på at sammen med andre spill så var ikke spillet genialt.

Shenmue er bra med givendes historie og masse ting å gjøre. Fantastisk grafikk for tiden og banket egentlig PS2. Men hva skjedde... spillet sluttet midt i historien.

Shenmue 2 på japansk lansert bare i europa og japan. Nå på japansk med engelsk tekst. Ingen mulighet for engelsk tale. Ok noen liker original talen i et spill, men for meg var det tydelig at Sega hadde gitt opp.

Den manglet også spill for casual gamers. Men sega bass fishing med fiskestang og samba de amigo var genialt.

5. Ingen markedsføring utenom logo på drakten til Arsenal.

6. Sega sang allerede på siste verset etter Sega Saturn, Mega cd og 32x. Mega drive, 32 x og mega cd i sammen ga en fin samling med kabler foran din tv, og satte vel spikeren i kista på Sega sin konsoll satsing.

Lenke til kommentar
Dreamcast hadde mye bedre grafikk en playstation og n64. Er det noen som kan fortelle meg hvorfor den floppet?

Dreamcast var vel i samme generasjon som ps2, xbox og gamecube, right?

Du tuller nå vel?

Selvsagt var den det. Den kom ut et ca 1 år før PS2. Teknisk var den nesten jevngod med PS2.

Lenke til kommentar
Dreamcast hadde mye bedre grafikk en playstation og n64. Er det noen som kan fortelle meg hvorfor den floppet?

Dreamcast var vel i samme generasjon som ps2, xbox og gamecube, right?

Du tuller nå vel?

Selvsagt var den det. Den kom ut et ca 1 år før PS2. Teknisk var den nesten jevngod med PS2.

Oy det viste jeg ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...