Thomas. Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Hvorfor fungerer ikke dette: ? if ( $navn >= 5 ) { echo "ok"; } else { echo "ka"; } Sellom jeg skriver over 5 bokstaver i "$a" kommer jeg til "ka". Hvorfor det ? Endret 3. mai 2008 av php_user Lenke til kommentar
Thullball Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Spørs litt hva du ønsker skal skje. Er $name en string eller en integer? Prøver du å teste om et tall er mindre eller lik 5 eller ønsker du å sjekke om lengden på stringen $navn er lik eller under 5 bokstaver? Hvis f.eks $navn = "Ola" og du ønsker å sjekke om "Ola" er lik eller mindre enn 5 bokstaver så må du gjøre slik: if ( strlen($navn) >= 5 ) { echo "ok"; } else { echo "ka"; } http://no2.php.net/manual/en/function.strlen.php Endret 3. mai 2008 av KurtGandalf Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Lengden på denne: <input type="text" name="navn" maxlength="15" /> $navn = $_POST['navn']; Lenke til kommentar
Thullball Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 se over, jeg oppdaterte svaret Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Takk Men to variabler ? Bruker man ikke "&&" eller "||" for og. ? eller åssen blir det ?: if ( strlen($navn && $melding) >= 5 ) { echo "ok"; } else { echo "Du må skrive minst 5 tegn i begge felter!"; } Lenke til kommentar
Thullball Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Stemmer det && betyr og || betyr eller. if ( strlen($navn) >= 5 && strlen($melding) >= 5) { echo "ok"; } else { echo "Du må skrive minst 5 tegn i begge felter!"; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå