Gå til innhold

Skal oppgradere, går dette sammen? er den nøyaktige mengen watt viktig?

Anbefalte innlegg

har AMD sempron 3400+ som skal byttes ut og da må jeg ta ut hovedkortet og seff hehe..( vet at intel og AMD ting ikke klæsher sammen :) )

XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI, Black-PCB

Asus P5E-VM DO, Q35, Socket-775, m-ATX, GbLAN,SATAII, DDR2, VGA, Firew, PCI-Ex16

Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

er mengden watt til kortene viktig? må man ha det for at det skal fungere eller for at det skal vare lenger, mindre lyd osv.

Ingen problemer sant? ^_^

Endret av MathiasT-S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der skal passe sammen. Men jeg ville heller gått for et annet hovedkort, jeg har i alle fall dårlige erfaringer med billige asus kort. Anbefaler DETTE hovedkortet istedet.

Skal du ikke ha minne også?

Har du alt ellers som strømforsyning som er kraftig nok osv?

Lenke til kommentar

Emnetittelen skifter du ved å bruke rediger knappen på posten din, ikke værre enn det. I tillegg kan du for eksempel bruke hurtigsvar knappen nederst når du svarer eller ta vekk quotinga når du svarer.

OT:

Har du strømforsyning fra før? Evt hvilken? En 500-600watts skikkelig strømforsyning vil holde tipper jeg. Har selv 580w og har ganske mye dill i PC-en, og det kjører uten problemer.

Lenke til kommentar
Emnetittelen skifter du ved å bruke rediger knappen på posten din, ikke værre enn det. I tillegg kan du for eksempel bruke hurtigsvar knappen nederst når du svarer eller ta vekk quotinga når du svarer.

OT:

Har du strømforsyning fra før? Evt hvilken? En 500-600watts skikkelig strømforsyning vil holde tipper jeg. Har selv 580w og har ganske mye dill i PC-en, og det kjører uten problemer.

Ahah, på PC-en min bakpå står det altså 230 watt...f.eks et 9600 GT som trenger 400w.. er det veeldig farlig og vil det ikke funke hvis man f.eks har 230-300w i stedet? ..er den power ledningen jeg tar inni bakpå PC-en min strømforsyning? hvordan skal jeg vite hvor mye det gir?

Sorry, men jeg har ikke så veeldig mye peiling på PC :)

Lenke til kommentar

Det var ikke 230v du leste da? Hvis ikke så blir i alle fall det alt for lite for det oppsettet du skal invistere i. Strømforsyninga er den boksen som ligger inni kabinettet som du kobler strømkabelen i. Det som kommer til å skje om du har for liten strømforsyning er at det enten ikke vil starte opp i det hele tatt, eller så vil systemet krasje under belastninger grunnet strømmangel.

Lenke til kommentar
Det var ikke 230v du leste da? Hvis ikke så blir i alle fall det alt for lite for det oppsettet du skal invistere i. Strømforsyninga er den boksen som ligger inni kabinettet som du kobler strømkabelen i. Det som kommer til å skje om du har for liten strømforsyning er at det enten ikke vil starte opp i det hele tatt, eller så vil systemet krasje under belastninger grunnet strømmangel.

Ja! haha, det var 230 V det sto..er dette en bra ting?

Lenke til kommentar

Hehe, nei det er bare spenninga den kjøerer på. Det norske strømnettet er på 230v. Men edt er effekten altså hvor mange watt den drar som er interessant. Du klarer ikke å finne noe navn på den da, slik at det går an å søke den opp på nettet?

Eller så kjøper du bare en strømforsyning med en gang så er den saken ute av verden. LINK

Lenke til kommentar
Hehe, nei det er bare spenninga den kjøerer på. Det norske strømnettet er på 230v. Men edt er effekten altså hvor mange watt den drar som er interessant. Du klarer ikke å finne noe navn på den da, slik at det går an å søke den opp på nettet?

Eller så kjøper du bare en strømforsyning med en gang så er den saken ute av verden. LINK

Vil ikke http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311384 holde?

vil at det skal bli så billig som mulig..kan gå litt opp hvis nødvendig men vil holde meg under 5000 for skal kjøpe mus, headset etc.

Lenke til kommentar

Satte opp et oppsett til deg her, Link

Amentio har alle varene på lager. Istedet for Q6700 tok jeg Q6600 som lett kan klokkes forbi Q6700 uten problemer. Evt kan du ta 512mb versjonen av 8800GT om du kjøer på store oppløsninger.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Satte opp et oppsett til deg her, Link

Amentio har alle varene på lager. Istedet for Q6700 tok jeg Q6600 som lett kan klokkes forbi Q6700 uten problemer. Evt kan du ta 512mb versjonen av 8800GT om du kjøer på store oppløsninger.

Åhja, ikke dumt ..men jeg har forandret litt siden igår. ..skal ta dette i stedet =/ vil holde meg så langt nede som mulig

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

XFX GeForce 9600GT 700M 512MB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI, 700/2000Mhz

og forresten overklokking har jeg ingen aning på :(

tusen takk for all hjelp og som sakt vet jeg at jeg har lite peiling )

Endret av MathiasT-S
Lenke til kommentar

Satte opp et enda litt billigere oppsett til deg nå, LINK. Bytta hovedkort til et billigere, og la til 512mb versjonen av 8800GT

Q6600 er en firekjerne i motsetning til E8400 som er en tokjerne. Det er dessuten kun 200kr som skiller de, og jeg tror du vil ha mest utbytte av firekjernen fremover. Men E8400 er heller ikke et dårlig valg med tanke påp at du ikke klokker, siden den allerede har en høy klokkefrekvens.

8800GT slår 9600GT, og her er det også marginale forskjeller i pris.

Ledningen som du kobler i veggen går via en strømforsyning uansett.

Hvilket minne har du fra før forresten? DDR2? Hvis du har det kan du bruke de opp igjen.

hva kommer du til å bruke PC-en mest til?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Satte opp et enda litt billigere oppsett til deg nå, LINK. Bytta hovedkort til et billigere, og la til 512mb versjonen av 8800GT

Q6600 er en firekjerne i motsetning til E8400 som er en tokjerne. Det er dessuten kun 200kr som skiller de, og jeg tror du vil ha mest utbytte av firekjernen fremover. Men E8400 er heller ikke et dårlig valg med tanke påp at du ikke klokker, siden den allerede har en høy klokkefrekvens.

8800GT slår 9600GT, og her er det også marginale forskjeller i pris.

Ledningen som du kobler i veggen går via en strømforsyning uansett.

Hvilket minne har du fra før forresten? DDR2? Hvis du har det kan du bruke de opp igjen.

hva kommer du til å bruke PC-en mest til?

Har DDR2, skal bruke den mest til gaming som AOC/ CS / crysis etc..men

Antec EarthWatts 500W, 80mm vifte, 4xSATA, ATX, 2xPCI-E, 20/24pin vil ikke holde sant?:(

Lenke til kommentar

Ja, men antec er ikke akkurat kjent for kvalitet. Er det den strømforsyninga du har? Chiftec har jo en 500watts strømforsyning til 400kr også, så jeg ville heller gått for den. Men OCZ har en 600watts til kun 480kr, altså 80kr mer bare, og ocz vet jeg er bra og da er du sikker på at du har mer en nok å gå på.

Siden du har DDR2 minne kan du sikkert bruk det opp igjen, hvilken type minne har du? Skal du ha 2gig til med minne, eller går du for 2gig? For i oppsettet jeg satte opp la jeg ved 4gig med minne også.

Hvor mye har du ellers i PC-en da? Harddisker, vannkjøling? osv.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg prøvd det jeg klarer å minske prisen uten at det skal gå på bekostning av ytelsen. Skal du ha det billigere blir det enten jalla, eller dårligere komponenter som fører til dårligere ytelse. LINK

Hva synes du om det oppsette der da? 3800kr for alt fra Amentio er ikke ille.

Valgte et nytt abit kort med intel p35 brikkesettet som skal funke bra med nyere intel cpu'er.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...