junkhouse Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Fint vær i dag så bestemte meg for å skyte noen skudd med 9mm på 100m, børsa er innskutt på 50 så det var igrunn bare for å se samlingen. Litt vind men slett ikke så ille:) Først et par bilder av børsa med Tasco 4-16x40. 4 skudds samling med 200B fill, hvis du ser nøye på hullet til høyre så ser du at 2 kuler gikk inn der, er litt tydligere på baksiden:) Var fremdeles nok kraft i kula til å rive et stort stykke av furuleggen pappen stod opp mot:) Hadde dessverre ingen rundkuler med, vet av erfaring at kulebanen på de opp til 100m er forholdsvis flat, de er da også bare ca halvparten av vekten. 720fts/220ms med 147gr kuler, gir rundt 170fpe/220J. Selvfølgelig mye raskere med rundkuler som er ca halve vekta, mener det var 943fts/287ms. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Steike dette så morro ut! Det er luftvåpen det er snakk om, så jeg kan kjøpe dette uten lisens? Hvor kan jeg kjøpe det? Bra skyting med luftgever på 100meter! Jeg klarer ikke å treffe et syltetøylokk på 50m liggende en gang...! Men det er jo uten kikkertsikte, hvis det har mye å si. Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Steike dette så morro ut! Det er luftvåpen det er snakk om, så jeg kan kjøpe dette uten lisens? Hvor kan jeg kjøpe det? Bra skyting med luftgever på 100meter! Jeg klarer ikke å treffe et syltetøylokk på 50m liggende en gang...! Men det er jo uten kikkertsikte, hvis det har mye å si. Ingen lisens på luftgevær uansett kaliber per i dag, kommer nok snart... Jeg har kjøpt ifra pyramydair i USA, finner nok mer info på luftskytter.net Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Kordan lader du den? Er det knekke luftgæver? Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Kordan lader du den? Er det knekke luftgæver? Det er ikke knekk gevær nei:) Det er et pcp gevær som fylles til 200Bar med pumpe eller dykkerflaske. Denne er et singleshot men det finnes en utgave med magasin, magasinet begrenser kulestørrelsen noe så jeg gikk for singleshot. Lader det ved å åpne et rør og skyve kula inn i løpet, lukk ta ladegrep og fyr løs:) Lenke til kommentar
varmit Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Må du pumpe for hvert skudd, eventuelt hvor mange skudd på en pumping? Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Må du pumpe for hvert skudd, eventuelt hvor mange skudd på en pumping? Jeg pumper ikke, bruker dykkerflaske Jeg fyller normalt etter 12-15 skudd men kan nok få ut litt til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå