Gå til innhold

Ny liten og hendig PC til skolestart, hvilken anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Hei, om ikke lenge er det skolestart, og noen ønsker kanskje å kjøpe ny PC. Det gjør i hvert fall jeg.

Her er noen kriterier, så kanskje dere kan hjelpe meg å smalne utvalget der ute:

• Liten og hendig

• God batteritid

• God kvalitetsfølelse

• Grei lagringsplass (alt over 100GB er egentlig greit nok)

• Minimum 1GB RAM

• Helst ikke Vista, men det er ikke noe problem om jeg må installere Linux(Ubuntu) eller Win XP selv, så lenge det finnes drivere.

• Minimum 2 USB-porter og gjerne en firewire

• Lav vekt

Håper dere kan hjelpe meg å finne en PC som tilfredsstiller mine behov.

Er det noe jeg har glemt å ta med, eller dere lurer på er viktig så er det bare å spøre.

Endret av Goodkat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fint å installere andre operativsystemer enn Apple sitt eget på en MacBook?

Edit: Jeg synes det virker som om man får så lite hardware i forhold til prisen man må betale for en Mac, stemmer det?

Endret av Goodkat
Lenke til kommentar

En MacBook koster muligens litt mer enn en "vanlig" PC med tilsvarende spesifikasjoner.

Men du får derimot en maskin som:

-er liten og hendig

-har god batterilevetid

-forholdsvis god kvalitet

-god lagringsplass

-lav vekt

Du slipper i tillegg å bekymre deg for å installere Vista.

Du får en maskin som kommer ferdig installert med det utmerkedet operativstystemet OS X, men som i tillegg kan kjøre en hvilken som helst versjon av Windows uten problemer.

Lenke til kommentar
Men om jeg har installert et annet OS en det maskinen kommer med, gjør det noe?

Altså, Bootcamp (programmet som gjør det mulig å instalere andre oprativsystemer) er et Apple produkt, så nei, det gjør ikke noe om du installerer et annet OS. Tror nok du vil like Os X hvis du prøver det ut i et par tmer ;)

Lenke til kommentar

Etter mine erfaringer, så ville jeg ikke anbefale denne gutten å investere ett så stort beløp i en pc fra multicom.

Straks du har gitt dem pengene og du har fått pc-en din, så bryr de seg ikke mer. Og kunde-supporten kan vare å så mange år den vil, det hjelper ikke når den er så sugen. Jeg har selv mange eksempler på dårlig kundeservice, og sitter nå på en IFL90+ som blir så altfor varm, gidder multicom å gjøre noe med det? Nei, de bryr seg meget lite. Og sier at jeg skal formatere å greier, enda jeg vet at dette ikke hjelper. Enda jeg visste at det ikke hjalp, så gjorde jeg det. Men til ingen nytte, så nå mener de at jeg skal skru den opp, og det har jeg tenkt til. Så vi får se.

En annen ting er at jeg har sendt inn pc-en flere ganger, men de klarer ikke å fikse det. Av 6 mnd. Så har jeg bare hatt pc-en i 3,5. Det sier jo sitt.

jeg har bare ett budskap til deg, IKKE KJØP HOS MULTICOM!

Lenke til kommentar

For det første, vent litt nærmere skolestart, da det alltid kommer nye modeller. Men samtidig har flere lansert bærbare basert på Intel sine siste CPU-er og brikkesett, så det er ikke sikkert at det kommer noe særlig nytt før mot slutten av året.

Modeller du bør se på:

Dell XPS M1330. Pris/ytelse er det noe av det beste du får tak med størrelse under 14''.

HP sine 12,1'' som nevnt ovenfor mulige valg.

Toshiba har både en 12,1'' og 13,3'' som ikke er for dyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...