ThorB Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Noen som vet gode tjenester for å slå opp plassering av ip adresse her i Norge? ser de aller fleste takler ikke småplasser her i Norge. Noen som vet noen som er gode på dette? glemte av å nevne tjenesten må kunne slå opp andre adresser enn min egen Endret 3. mai 2008 av ThorB Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Du kan jo prøve denne siden....Håper den funker for deg da.... Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 www.mapbyip.com er også bra, synes denne nesten er bedre enn ip-adress.com. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Haha, med ip-adress.com vart eg lokalisert i Stavanger som er heilt korrekt. Med mapbyip.com vart eg lokalisert i Bergen som er heilt feil! Såå, for min del var ip-adress.com best i alle fall! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Såå, for min del var ip-adress.com best i alle fall! Samme her, jeg havnet 10 mil feil med den siste. Ip-adress.com treffer hvertfall området der min ISP har kunder. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Begge bomma kraftig her. ip-address var nærmest med ~9 mil feil, mapbyip bomma med rundt 15. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Denne virker best for meg, 100% treff. Mens mapbyip bommer med omtrent 35 mil Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 For meg så traff begge to like bra.. Tror det har noe å si hvilken basestasjon, eller hva det heter, du er koblet opp mot. Tror det vil gi utslag på folk. Men klart begge to burde jo i teorien gi samme svar vil jeg tro da. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Denne virker best for meg, 100% treff.Mens mapbyip bommer med omtrent 35 mil ser ut som den treffer bedre på ipen jeg prøver også. ipadresse i Støren blir lokalisert til Ålen som ikke er så alt for langt unna. mapbyip gir Oslo til svar Lenke til kommentar
r_k Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Vel mapbyip.com traff rimelig bra på meg. Faktisk nesten helt ned til huset jeg bor i. Bare et par kvartaler unna, mens ip-adress.com bomma med ca 60 mil... Aner ikke hvorfor den bomma slik... Lenke til kommentar
valentino Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 For meg bomma begge like grovt. Feilmarginen er faktisk på 71 mil. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Tror ipaddres går etter ISP. Jeg har Telenor og de markerte meg på Fornebu. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Det er nok ikke noe magi bak disse lokaliseringssidene. Det handler sikkert om ip-range du bruker og som så brukes til å plassere deg på kartet som nevnt over. Jeg vet at etterretningen i USA kan pinge fra mange lokasjoner og dermed finne ut omtrent hvor en PC er lokalisert i USA ved å bruke latency. Dette er omtrent samme prinsippet som brukes for stedsbestemmelse ved f.eks GPS, Loran-C og lokalisering av jordskjelv. Endret 4. mai 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå