Gå til innhold

XP aktivering - Server nede?

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc her, som jeg skal aktivere XP på etter en reinstallasjon. Det er en fult lovlig versjon med OEM lisens påklistret maskinen.

Jeg har prøvd i 2 -3 dager å aktivere via nett, men får bare opp at det ikke er mulig å aktivere nå med en feilkode 45131.

Nå prøvde jeg telefonsystemet, som etter å ha fått installasjonsid inntastet sa at den ikke kunne bli bekreftet av systemet (den sa ikke noe om at den ikke ble godkjent, så det er ikke feilen), og at jeg vil bli satt over til en kundebehandler.... det gikk 2 min og så pip-pip på den fronten.

Det er en liten stund siden jeg reinstallerte dette, og jeg skal levere den til eieren på mandag, da jeg har hjulpet han med å få skikk på detta. Alt er klart bortsett fra Aktiveringa. Det gjenstår 5 dager til før den må aktiveres.

Så hva gjør jeg? Må jeg bruke crack? Det virker ikke som det er mulig å få gjort det hos MS...... og det med en helt lovlig lisens. Riktig versjon osv. så det står ikke på det.

Det er så sørgelig at aktivering kun går utover de lovlige. Jeg håper de snart går på en smell pga dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk etter 3-4 forsøk endelig kommet igjennom til kundebehandler.

Så nå er den aktivert.

Men fy f... for noe styr for noe tulball uansett.....

ringte du det "grønne" numeret ?

har det samme problemet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ja, jeg ringte det grønne nummeret. Og kom igjennom til slutt.

Noe forbanna dritt at det ikke kan fungere på nett. Når de velger en sånn løsming, så får det være opp og fungere så å si konstant uten mulighet for feil. VI vet det er lett å cracke, men skal man holde dette lovlig, så blir det brydderi.

Jeg har gjort en del aktivering via telefon i mitt liv, og blir mer og mer motløs for hver gang.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Aktiveringen virker endel ganger på nettet, så må den nummeret "lades" opp på nytt.

Neste gang du reinstallerer på den maskinen, virker det helt flott....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...