majoralf Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Har satt inn en brukt harddisk i en gammel maskin, pga at den gamle hdd gikk i stykker, men når jeg starter pc nå får jeg melding om at operativsytem mangler. Hva må gjøres for at jeg skal klare å få innstallert OS på nytt. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Du treng CD/DVD der OS ligg. Set i denne, og du vil få ein opp ein installasjonsvegvisar. Hugs at du må setje boot frå CD/DVD som fyrsteval i BIOS. Lenke til kommentar
majoralf Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Du treng CD/DVD der OS ligg. Set i denne, og du vil få ein opp ein installasjonsvegvisar. Hugs at du må setje boot frå CD/DVD som fyrsteval i BIOS. har det men får ikke startet den, får feilmelding om OS før cd/dvd rommen starter, og hvis jeg skriver c:install får jeg en melding om at det er feil media ett eller annet Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Du må inn i BIOS menyen og sette bootrekkefølge. CD/DVD må stå før HDD. Du skal så se en melding "Press any key to boot from CD" når CD booter. Den 'media' meldingen er typisk når BIOS ikke finner noe å boote fra, og prøver nettverk helt til slutt. Endret 3. mai 2008 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå