Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en henger seg

Anbefalte innlegg

Heisann,

I de siste dagene har jeg hatt et problem med PC-en min. Når jeg spiller høy-krevende spill som F.E.A.R (ikke det mest krevende, men uansett) henger PC-en seg fullstendig. Dog det er ikke alt. Noen ganger når jeg er på Xfire og MSN, og minimizer vinduene, kan PC-en også fryse seg.

PC: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10169

Jeg har uninstallert de nåværende driverene, og brukt drivercleaner, så installert nye beta drivere til geforce. Jeg kunne spille spill som ikke var så krevende, men de høykrevende slo meg fortsatt ned i bakken.

Noen ideer om hva som kan være galt, eller hvordan jeg feilsøker dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ser det er bare 1 gb ram i pcn. kan være det som gjør det. du må forklare mere hvordan den "henger" seg ?

"lagger" det bare ? rebooter den ? får du blåskjerm ?

hvilket os har du ? :)

Det jeg mener med at den henger seg, er at alt stopper. Jeg kan ikke gå i oppgavebehandlingen, ikke alt-tabbe, ingenting. Bildet står bare stille, og jeg kan ikke gjøre en dritt. Jeg får ikke BSOD, men jeg må reboote etter PC-en henger seg (dog det sier seg selv).

Jeg har vista.

Lenke til kommentar
har du vurdet xp ?

siden du spiller er ikke vista noe godt alternativ...

Veit, men jeg fikk med vista på kjøpet, så jeg tenkte jeg skulle prøve det. Syns selv at vista er idiotisk mtp. hvor mye minne og prosess den bruker bare på tull og tøys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...