Gå til innhold

Take Two hetser linux(m.m.) med GTA IV !

Anbefalte innlegg

Vi snakker ikke om Linux nå, men hvordan spill som GTA IV er med på å fremheve negative sider i samfunnet og videreformiddle de.
Tråden handler om GTA IV's Linux-spøk, så hvis du vil snakke om noe annet lager du en egen tråd for dette... Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett det før? Jaja, du har jo tidlegare GTA-spel, men alle har sin eigen historie og nye elementer. Eg trur det dei vil fram til er at det er litt dumt å boikotte eit spel som GTAIV på grunn av eit ubetydeleg harselas med Linux.

Nå er kanskje tittelen litt missvisende, da det bare var et eksempel som jeg reagerte kraftig på. Dette var egentlig en tråd litt mer myntet på budskapet som GTA IV formidler til spillerne sine.

Lenke til kommentar
Nå er kanskje tittelen litt missvisende, da det bare var et eksempel som jeg reagerte kraftig på. Dette var egentlig en tråd litt mer myntet på budskapet som GTA IV formidler til spillerne sine.
Ja, veldig misvisende tittel og førstepost hvis det var dette du ville snakke om. :whistle:
Lenke til kommentar

Jada, men man kan ikke bare gå "Jack Thompson" og prøve å dra fram voldelige dataspill som skylden for ALT vondt i samfunnet. Hver gang det er snakk om et highschool-drap, eller andre ting, så kommer Jack Thompson på banen og roper og skriker om hvor fæle disse dataspillene er som forvrenger ungdommens syn på virkeligheten, eller noen andre skylder på et hardrock band den skyldige hadde i samlinga si.

Akkurat som at Tipper Gore og noen senatorfruer gikk i bresjen for å bannlyse heavyrock på 80-tallet fordi det hadde bare satanisk budskap og ødela ungdommen. Og samme argumentasjonen enkelte ekstreme hadde mot videospillere på 70/80-tallet. Da kunne jo folk bare leie de skadelige voldsfilmene og se dem om og om igjen hjemme i sin egen stue!!! DETTE MÅ FORBYS! FOLKET MÅ BESKYTTES!

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Handlingsforløp og gameplay er jo stort sett det samme som i tidligere spill i serien.

Når det kommer til grafisk detaljer kan jeg nevne en håndfull med spill.

Med andre ord, ikke særlig nyskapende spill.

hvorfor endre nevneverdig på noe som er så sinnsykt bra som GTA franchisen? Om du er ute etter noe som er nyskapende så kjøper man ikke spill nummer 4 i en serie vettu.. For min del er GTA4 mer enn nok nyskapende for meg, og mer fengslende enn tidligere spill i serien.

Ingen spill har en like stor, åpen og levende verden med like bra grafikk per dags dato, punktum.

Lenke til kommentar

Humor er en uting.

Ironi er en uting.

Sarkasme er en uting.

Alt som kan oppfattes som negativt burde absolutt droppes i alle medier.

Arpils-spøk burde avskaffes, tegneserier burde avskaffes, filmer med politiske budskap (spesielt dokumentarer) burde bli forbudt verden over. Ethvert medie som folk kan lese, høre eller se på må gå igjennom en sensurerings-prosess hvor de fjerner alt av innhold som kan på noen måte påvirke den enkelte persons tenkemåte.

Er dette din ultimate versjon av medie-verden?

For min versjon er rimelig annerledes...

Lenke til kommentar

Bytex, du må da kunne respektere mine meninger. Rop om fakkeltog og andre overdrivelser syns jeg ikke hører hjemme i noen diskusjoner. Finn deg et komi-forum hvor du kan prøver å være morsom!

Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å være morsom, men det er den holdningen du ser ut til å ha. Spill forvrenger ungdommen og får dem til å bli drapsmaskiner som dreper folk på skolen sin, så da må de jo forbys, da. De andre referansene til Tipper Gore o.l. er faktiske ting som har skjedd i vår nære fortid.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Humor er en uting.

Ironi er en uting.

Sarkasme er en uting.

Arpils-spøk burde avskaffes, tegneserier burde avskaffes, filmer med politiske budskap (spesielt dokumentarer) burde bli forbudt verden over. Ethvert medie som folk kan lese, høre eller se på må gå igjennom en sensurerings-prosess hvor de fjerner alt av innhold som kan på noen måte påvirke den enkelte persons tenkemåte.

Har jeg noen gang sagt det?

Overdrivelser er barnslig måte å diskutere på når man ikke kan komme med et godt motargument.

Lenke til kommentar

Har et bra sitat fra South Park som egentlig beskriver min mening mot sensur ganske godt; "either everything's OK, or nothing is".

Selektiv sensur er menneskelig umulig (siden vi alle mener forskjellige ting), så enten så må alle meninger være lov å ytre ellers vil det til slutte ende med total-sensur der ingen har lov til å ytre noe. Hvis alle kunne krevd å få det de mislikte fjernet fra jordas overflate hadde det ikke vært noe igjen.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Humor er en uting.

Ironi er en uting.

Sarkasme er en uting.

Har jeg noen gang sagt det?

Overdrivelser er barnslig måte å diskutere på når man ikke kan komme med et godt motargument.

Du tok tydeligvis poenget mitt, men valgte og ikke svare skikkelig.
Lenke til kommentar
Jeg prøver ikke å være morsom, men det er den holdningen du ser ut til å ha. Spill forvrenger ungdommen og får dem til å bli drapsmaskiner som dreper folk på skolen sin, så da må de jo forbys, da. De andre referansene til Tipper Gore o.l. er faktiske ting som har skjedd i vår nære fortid.

De forvrenger ikke ungdom, men de påvirker dem og skyver linjen for hva som er akseptabelt.

Jeg har ingen ting imot at spill skal være morsomme. Men den slags spillhumor de legger opp til har jeg ingenting tilovers for.

Jeg mener det burde vært mye strenger regulering på spill, uten at det skal påvirke friheten til individet. Jeg syns ikke det skal være en rett at hvem som helst skal kunne få tak i noe som noen andre har laget.

Lenke til kommentar

Det er streng regulering på spill. GTA4 har 18+ aldersgrense i Europa, og 17 år i USA. Strengere regulering kan ikke gjøres. Det er strengt tatt ikke et spill for unger. Hvilke andre måter kan det reguleres på? Det er jo ingenting som sier at Jacob kommer til å gå ut og stjele en bil og kjøre ned 5 horer etter å spilt GTA4, mens Kåre ikke gjør noe som helst..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er vel ikke spill-utviklerenes feil når de respekterer PEGI sensuren de får, men at spill-butikker og foreldre likevel distribuerer spillene til de under sensurgrensen?

Er jo samme konseptet med film.

edit: dobbel post.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

De forvrenger ikke ungdom, men de påvirker dem og skyver linjen for hva som er akseptabelt.

Jeg har ingen ting imot at spill skal være morsomme. Men den slags spillhumor de legger opp til har jeg ingenting tilovers for.

Jeg mener det burde vært mye strenger regulering på spill, uten at det skal påvirke friheten til individet. Jeg syns ikke det skal være en rett at hvem som helst skal kunne få tak i noe som noen andre har laget.

ICC, hva er du ute etter her i denne tråden? Du kjøpte gta 4, samt andre spill i denne serien , gjorde du ikke? Er det egentlig det at de dissa linux som fikk deg så forbanna? Slapp av, spill noe annet, ta det med ro.

Lenke til kommentar
Det er streng regulering på spill. GTA4 har 18+ aldersgrense i Europa, og 17 år i USA. Strengere regulering kan ikke gjøres. Det er strengt tatt ikke et spill for unger. Hvilke andre måter kan det reguleres på? Det er jo ingenting som sier at Jacob kommer til å gå ut og stjele en bil og kjøre ned 5 horer etter å spilt GTA4, mens Kåre ikke gjør noe som helst..

Nei akkurat, det er nettopp det det burde ha vært! Vi kan ikke bare gi alle som er over 18 lappen. Hvis du skjønner? Vi er alle forskjellige og da blir en aldersgrense alt for dårlig regulering på noe slikt!

Lenke til kommentar

Så du snakker om en viss test på om de tåler video spill eller ikke?

edit: jeg har i alle fall ikke tenkt å sitte rolig ned og se på at noen få ødelegger underholdningen til alle andre.

Fjerner de voldelige spill kan de like godt fjerne voldelige filmer, også blir det vel til at de fjerner politisk ukorrekte spill/filmer.

Trodde vi faktisk var i 2008 jeg..

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...