TCi Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Om du ikke tar alt som er i GTA som humor, bør du legge det fra deg med en gang. GTA har alltid vært en parodi på populærkulturen. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) *endret av hensyn* Uansett, som jeg prøvde å få frem i sted og som andre har sagt. GTA serien er jo kjent for sin sarkastiske/disse humor, så det burde vel innebære at de til slutt kunne ramme noe du synes de kunne ha holdt seg gode for? Nå er det vel opp til hver enkelt å karakterisere hva som er "alvorlig", men etter min mening kommer Linux veldig langt ned på lista, men for all del, det er litt mer alvorlig for noen enn for andre. Endret 4. mai 2008 av NiXx Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Tråden skal ikke stenges bare fordi noen brukere syntes dens førstepost er dårlig. Sabotasjeforsøk vil slås kraftig ned på. Kommentarer til denne posten tas på PM og ikke i tråden. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Ganske dårlig parodi, ble ikke snurt eller noe men kan ikke si jeg lo heller. Endret 4. mai 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Ganske dårlig parodi, ble ikke snurt eller noe men kan ikke si jeg lo heller. Jeg synes for min del at det var en av de mer underholdende parodiene i spillet. Sier bare noe om at forskjellige folk liker forskjellige ting. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg synes for min del at det var en av de mer underholdende parodiene i spillet. Sier bare noe om at forskjellige folk liker forskjellige ting.Er bare at den vinklingen er så gammel, ville vært kult med noe originale parodier Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Nei, det er siste gang jeg kjøper spill fra Take Two!De hetser med alt fra Linux til hele Land, og du skal boikotte Take Two fordi de har ett av de beste spillene per dags dato? Lenke til kommentar
icc Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Nei, det er siste gang jeg kjøper spill fra Take Two!De hetser med alt fra Linux til hele Land, og du skal boikotte Take Two fordi de har ett av de beste spillene per dags dato? Hva definerer du som et av de beste spillene per dags dato? Hva du syns er bra? Det som er nyest? Men for å svare på spørsmålet ditt, nei jeg boikotter ikke fordi "det er ett av de beste spillene per dags dato". Jeg må si det eneste som imponerte meg litt med spillet var fysikk motoren. Resten har jeg sett før. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Bare av nysgjerrighet, i hvilket annet spill har du så stor detaljrikdom i en sanntids handlende by? Siden du hadde sett alt før mener jeg. Lenke til kommentar
icc Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Om du ikke tar alt som er i GTA som humor, bør du legge det fra deg med en gang. GTA har alltid vært en parodi på populærkulturen. Det skremmer meg virkelig om alle tar alt i GTA som humor. Det å drepe andre mennesker, eller simulere at man gjør det er det vel strengttatt ingen humor i. Tenk deg den dagen det kommer en tulling som har spilt for mye GTA og kjører over ungen din bare for morro skyld. Kan tenke meg til at du sikkert står og ler du også. Det amerikanske samfunnet er sterkt preget av mange slike tilfeller og det kommer ikke til å bli mindre av dem her til lands heller. Det samme syns jeg gjelder for drittkasting om ting som andre har brukt utallige timer på og jobbet hardt for å utvikle. Det er ikke konstruktivt, morsomt eller behjelpelig på noen måte og jeg syns godt vi kunne vært for uten dette. Selv om det bare er ment som en parodi er det fortsatt med på å videreformidle og øke veksten av slike negative sider i samfunnet og kulturen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Folk er ikke så dumme at de ikke skjønner forskjellen på å "drepe" folk i et spill og drepe folk i virkeligheten. Det du sier er bare populistisk tullball, som folk som aldri har prøvd spillene sier. Og hva har det vi snakker om nå med Linux å gjøre? Spillet er laget for VOKSNE, og man kan strengt tatt ikke beskytte voksne mennesker mot seg selv ved å bannlyse alt som KAN være farlig. Det har 18+ aldersgrense, og barn skal da ikke spille det. Dette sa Leslie Benzies, produsent, nylig: "– Vi har fått så mye juling de siste tre årene: fra den amerikanske regjeringen, den britiske regjeringen, avisen Daily Mail. Hvis jeg konfronterer noen om spillet tar jeg først imot litt verbal juling, for så å spørre om de har spilt det. Det har de aldri." Endret 4. mai 2008 av Bytex Lenke til kommentar
icc Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Bare av nysgjerrighet, i hvilket annet spill har du så stor detaljrikdom i en sanntids handlende by?Siden du hadde sett alt før mener jeg. Handlingsforløp og gameplay er jo stort sett det samme som i tidligere spill i serien. Når det kommer til grafisk detaljer kan jeg nevne en håndfull med spill. Med andre ord, ikke særlig nyskapende spill. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Sett det før? Jaja, du har jo tidlegare GTA-spel, men alle har sin eigen historie og nye elementer. Eg trur det dei vil fram til er at det er litt dumt å boikotte eit spel som GTAIV på grunn av eit ubetydeleg harselas med Linux. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Du svarte egentlig ikke på spørsmålet mitt, hverken med Eksempler eller noe annet, jeg snakker ikke bare om detaljrikdom, men i den bestemte settingen, altså en virtuell kopi av NYC, det er vel ingen andre byer som føles like levende som Liberty City? Slik er GTA IV bla, nyskapende. Med mindre du har noen KONKRETE eksempler på noe annet. men skal ikke skeie helt ut her, er tross alt som Zeph sier, at det er latterlig å bannlyse/boikotte et spill pga av "mobbing" som du kaller det av et selskap. Tror ikke akkurat Linux tar seg særlig nære av det, med mindre de har en religiøs ekstremist som direktør. GTA er tydelig 18+ merket, og hvis du virkelig tror at folk står på gata og ler av trafikk ofre pga et spill, har du et trangsynt og sørgelig syn på menneskeheten. Endret 4. mai 2008 av NiXx Lenke til kommentar
asad Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Har ikke denne tulletråden levd lenge nok, egentlig? 1 dag er lenge nok for deg? Og dette er jo ingen tulletråd, han som starta den mente det han sa. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Her går man way off-topic, ser jeg. Tror ikke akkurat Linux tar seg særlig nære av det, med mindre de har en religiøs ekstremist som direktør.Hehe, snakker om Linux som det var et firma ^^ () Men, ja, er nok ingen som bryr seg, søkte på "GTA IV Linux" på Google og var bare denne tråden som kom opp der spøken ble nevnt, og har ikke kommet over noen blogger innen Linux-miljøet som nevner det heller. Endret 4. mai 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
icc Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Folk er ikke så dumme at de ikke skjønner forskjellen på å "drepe" folk i et spill og drepe folk i virkeligheten. Det du sier er bare populistisk tullball, som folk som aldri har prøvd spillene sier. Og hva har det vi snakker om nå med Linux å gjøre? Spillet er laget for VOKSNE, og man kan strengt tatt ikke beskytte voksne mennesker mot seg selv ved å bannlyse alt som KAN være farlig. Det har 18+ aldersgrense, og barn skal da ikke spille det. Dette sa Leslie Benzies, produsent, nylig: "– Vi har fått så mye juling de siste tre årene: fra den amerikanske regjeringen, den britiske regjeringen, avisen Daily Mail. Hvis jeg konfronterer noen om spillet tar jeg først imot litt verbal juling, for så å spørre om de har spilt det. Det har de aldri." Nei folk er ikke så "dumme". Er ingen som går berserk og skyter opp skoler heller, eller det som verre måtte være. Jeg har spilt spillet og alle de andre i serien. Vi snakker ikke om Linux nå, men hvordan spill som GTA IV er med på å fremheve negative sider i samfunnet og videreformiddle de. De som spiller spillet lar seg påvirke av det enten de vil eller ikke. Det jeg prøver å si er at der er mye de kunne unlatt seg å ta med. Det finnes mange voksne som ikke kan ta de rette besluttningene selv, det er derfor vi har lover, regler og politi. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hvis dette var ment som en morsom easter egg så syns jeg de har gått for langt.Men ikke overraskende siden Take Two er på betalingslista til Microsoft. Nei, det er siste gang jeg kjøper spill fra Take Two! Du finner vel nok glede i koder du? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Nei jeg har ikke god peiling på Linux, men tror alvorlig talt ikke at de bryr seg nevneverdig siden som du sier, bare denne tråden nevner det i følge google. Sier vel litt.. Å bannlyse GTA IV for vold kan jeg skjønne at folk vil, men for "mobbing"? nei huff. Hva synes trådstarter om dissing av "America's top model" da? er det også galt? Blir jo som da Norge bannlyste "Life of Brian" på 80tallet, til stor tilfredstillelse for våre naboland. Nei folk er ikke så "dumme". Er ingen som går berserk og skyter opp skoler heller, eller det som verre måtte være. ja for det er jo bevist at det var spill-mediet eller film-mediet sin skyld at dette skjedde, hvis ikke synes jeg alvorlig talt dette ikke har noe med denne saken ågjøre. Ja, NOEN folk tar idiotiske avgjørelser, som f.eks leder til verdenskriger. Men folk tar jo idiotiske avgjørelser av alkohol også, skal vi da bannlyse alkohol? Og jeg tror at den eneste måten spill påvirker på er "short-term" virkninger, som man f.eks får etter å ha sett Rocky på kino, og man ser kompisser "bokse" utenfor kinoen (nei! sier ikke at folk da vil bli sett utenfor husene sine mens de skyter på hverandre med Ingram). Skjer noe slikt som en følge av et dataspill, er det allerede noe veldig galt ope i vedkommedes hode, hvis du virkelig tror at et spill er nok til å påvirke en persons psyke når det gjelder normer som man finner overalt, både på nyhetene, TV, og i sosialt samvær, da tror jeg virkelig du undervurderer den menneskelige psyken. Så lenge et spill ikke er direkte helsefarlig, eller skadelig på noen som helst måte, så ser jeg ingen grunn til å bannlyse det. Endret 4. mai 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Så da må vi bare gå i fakkeltog og skrike "BAN THIS FILTH!" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg