Gå til innhold

Matprosjekt, 120 kr., hva kan vi lage?

Anbefalte innlegg

HEi!

Vi har et matprosjekt på skolen. Det går ut på at en gruppe skal lage mat til resten av klassen.

Budsjet: 120,-

Vi er ikke helt sikre på hva vi kan lage. Det MÅ være sunt og det må innholde kjøtt. Vi tenkte aller først kyllingwok og is med bær til dessert.

Vi er ikke helt sikkre på om det vil "imponere" . Har du forslag til en billig, sunn og delikat middagsrett + en dessert for 120 kr?

Håper veldig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det sånn at dere bare må betale for så mye dere skal ha eller må dere for eksempel kjøpe hele osten hele kyllingen?

når vi fikk et budskjett regnet vi ut hvor mye vi trengte og hvor mye det kostet sånn ca.

vi lagde wok btw

Lenke til kommentar

Vi må kjøpe det som ikke finnes i kjøleskapet på skolen x(

Wok er ganske billigog sunt, men vi er ikke sikre på om det blir så bra...

er det sånn at dere bare må betale for så mye dere skal ha eller må dere for eksempel kjøpe hele osten hele kyllingen?

når vi fikk et budskjett regnet vi ut hvor mye vi trengte og hvor mye det kostet sånn ca.

vi lagde wok btw

Lenke til kommentar

Dei som lagde wok hos oss fekk for det meste firare. Me (mi gruppe) lagde wraps. Det var enkelt, og me blei i grunnen litt for fort ferdige. Wraps med ris, kyllingfilet, lauk, paprika, hvitlauk, chilisaus, soyasaus inni. Viss du er interessert kan eg sikkert skaffe deg oppskrifta. Det vart populert. Me lagde også ein smoothie som dessert. Sunt og godt. Dei som fikk best karakter var ei gruppe som lagde nokre magre karbonadar med potetbåtar til, og brownies som dessert. Dessrten er ikkje spesielt sunn, dog.

Lenke til kommentar

Det hørtes jo knallgodt ut! Veldig fint om du gidder å gi meg oppskriften :innocent:

Hva slags smoothie lagde dere?

Dei som lagde wok hos oss fekk for det meste firare. Me (mi gruppe) lagde wraps. Det var enkelt, og me blei i grunnen litt for fort ferdige. Wraps med ris, kyllingfilet, lauk, paprika, hvitlauk, chilisaus, soyasaus inni. Viss du er interessert kan eg sikkert skaffe deg oppskrifta. Det vart populert. Me lagde også ein smoothie som dessert. Sunt og godt. Dei som fikk best karakter var ei gruppe som lagde nokre magre karbonadar med potetbåtar til, og brownies som dessert. Dessrten er ikkje spesielt sunn, dog.
Lenke til kommentar

Da kan eg gjere. Smoothien var ein multifrukt-smoothie, med om lag 10 forskjellige bær og frukter.

Wraps (4 pers):

· 4 stk tortillas

· 2 ss soyasaus

· 2 ss chilisaus

· 1 løk

· 1 rød paprika

· 1 fedd hvitløk

· 300 gram kylling

· 2 dl ris (ukokt)

· ½ agurk

· Saften fra en halv sitron

· Diverse krydder

Kok risen i 4 dl vann. Skjær kyllingen i strimler og stek den. Hakk opp grønnsakene og ha i en bolle. Bland grønnsakene med kyllingen, risen, sausene og krydderet. Spre blandingen over tortillasene og rull de. Skjær over på skrå på midten. Du kan også velge å servere den som en tapas-rett. Da må du skjære den på skrå med ca 3 cm mellomrom, og stikke en tannpirker gjennom hver bit.

Dette var nok mat til at fire personar ble mette.

Lenke til kommentar

Tusen takk skal du ha :D!

Da kan eg gjere. Smoothien var ein multifrukt-smoothie, med om lag 10 forskjellige bær og frukter.

Wraps (4 pers):

· 4 stk tortillas

· 2 ss soyasaus

· 2 ss chilisaus

· 1 løk

· 1 rød paprika

· 1 fedd hvitløk

· 300 gram kylling

· 2 dl ris (ukokt)

· ½ agurk

· Saften fra en halv sitron

· Diverse krydder

Kok risen i 4 dl vann. Skjær kyllingen i strimler og stek den. Hakk opp grønnsakene og ha i en bolle. Bland grønnsakene med kyllingen, risen, sausene og krydderet. Spre blandingen over tortillasene og rull de. Skjær over på skrå på midten. Du kan også velge å servere den som en tapas-rett. Da må du skjære den på skrå med ca 3 cm mellomrom, og stikke en tannpirker gjennom hver bit.

Dette var nok mat til at fire personar ble mette.

Lenke til kommentar

Kan jo lage en kyllingsalat da, bare kjøpe en del grønnsaker og en halv kylling, og kanskje litt dressing.

Vi lagde sjokolade mousse til dessert, men anbefales ikke vis en er ute etter god karrakter...På hjemmeprosjekta mine lagde jeg alltid hjemmelagd sjokoladepudding, men det sprekker garrantert budsjettet deres

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...