Pallantir Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg har kjøpt et brukt Sapphire 2900XT, men får ikke liv i det. Vifta går som en j... støvsuger, men ikke noe bilde i noen av de to pc-ene jeg har prøvd det i (begge med nye hovedkort og Q6600-prosessor, og begge virker med et HD2600). Er det sannsynlig at en 450 Chieftec-strømforsyning rett og slett er for svak? Det er én sekspinsplugg og én åttepinsplugg på kortet, men det er bare en sekspinsplugg på strømforsyningen, som jeg har satt i sekspinshullet. Skal det egentlig sitte plugger i begge kontaktene på kortet? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Tror nok begge må være i kortet for at det skal fungere, du får tak på overganger 4 pins til 6/8 pins kontakter Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Tusen takk for det kjappe svaret! Du hadde jammen rett! Jeg har nå koblet sammen to strømforsyninger og gitt til monsteret (hadde liggende to stykker med 6-pins, og har tidligere lest at man kan bruke det i en 8-pins så lenge det ikke skulle overklokkes). Da fyrte det! Så nå får vi se hva vi har å få ut av noe sånt... Edit: Må nok karnøfle (Onkel Skrue-uttrykk som antakeligvis handler om noe svært voldelig) fyren i databutikken som påsto at med den strømforsyningen trengte jeg ingen overganger eller noe annet dill! Endret 3. mai 2008 av Pallantir Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Goodie du fikk liv i kortet Ha en spillbar helg Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Takk, takk! Crysis neste! Edit: Og i like måte, forresten! Endret 3. mai 2008 av Pallantir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå