Gå til innhold

Stiller 2900XT sinnssyke krav til strømforsyningen?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et brukt Sapphire 2900XT, men får ikke liv i det. Vifta går som en j... støvsuger, men ikke noe bilde i noen av de to pc-ene jeg har prøvd det i (begge med nye hovedkort og Q6600-prosessor, og begge virker med et HD2600). Er det sannsynlig at en 450 Chieftec-strømforsyning rett og slett er for svak? Det er én sekspinsplugg og én åttepinsplugg på kortet, men det er bare en sekspinsplugg på strømforsyningen, som jeg har satt i sekspinshullet. Skal det egentlig sitte plugger i begge kontaktene på kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for det kjappe svaret! Du hadde jammen rett! :) Jeg har nå koblet sammen to strømforsyninger og gitt til monsteret (hadde liggende to stykker med 6-pins, og har tidligere lest at man kan bruke det i en 8-pins så lenge det ikke skulle overklokkes). Da fyrte det! Så nå får vi se hva vi har å få ut av noe sånt... ;)

Edit: Må nok karnøfle (Onkel Skrue-uttrykk som antakeligvis handler om noe svært voldelig) fyren i databutikken som påsto at med den strømforsyningen trengte jeg ingen overganger eller noe annet dill! :thumbdown:

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...