Simen1 Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvis du har kjøpt Athlon i løpet av Mars 2003: 1. Hvilken modellnr og stepping er den ? (Gjerne produktnr, osv) 2. Hvor og når kjøpte du den ? 3. Har du overklokket den? I tilfelle hvor mye? (Husk å nevn Spenningen (Volt), hvilken kjøling du bruker og temperaturer også) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 XP2100+ AIRGA. Altså en T-bred A med skikkelig elendig stepping. Glad jeg kan stappe den i en annen maskin enn min Har da heller ikke overklokket den, men ville neppe klart å få noe ut av den uansett. CPUen ble kjøpt 03.03 hos PS Data. Lenke til kommentar
-Noname- Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Kjøpe inn en XP2100+ AIUCB på Komplett Stovner butikken i dag. Har ikke fått hovedkortet mitt enda og har derfor ikke testet den. Lenke til kommentar
zxni Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Kjøpte en XP 2100+ hos PSData 26.2.3 som var AIRGA 0226. En TBred A fra uke 26 i 2002. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Takk for infoen, ville bare holde tråden i live og spørre om dere har noen oppdateringer ? (Nye overklokkings-resultater for dere som allerede har skrevet inn her, og om det er flere som har kjøpt CPU de siste dagene) Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Nei, dette lover ikke godt. Jeg som hadde tenkt å bestille XP2100+ TbredB fra PS Data i morgen. Ser ut til at jeg kan ende opp med TbredA. Ouch.. kanskje jeg like gjerne skulle prøve Komplett eller Databutikken. F%¤#^ Angrerett funker vel? Hvis ikke jeg mottar en B-versjon, så er livet øgeglakt.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Angreretten gjelder, men da må du betale returporto da. Ville ikke bestilt om jeg var deg. Kan si ganske sikkert at du får en A, det gjør du trolig hos Komplett også. Simen1 : CPUen står i en ikke-overklokka maskin hos en 57 åring Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hvorfor skal de plutselig begynne å selge TbredA? Leste en tråd på ocshoot.no; CPU Stepping og der var det i alle fall mange som fikk TbredB fra PS Data i januar og februar. Hva skal man da kjøpe? Jeg trenger en billig og overklokkingsvennlig CPU! Lenke til kommentar
zxni Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hvorfor skal de plutselig begynne å selge TbredA? Leste en tråd på ocshoot.no; CPU Stepping og der var det i alle fall mange som fikk TbredB fra PS Data i januar og februar. Hva skal man da kjøpe? Jeg trenger en billig og overklokkingsvennlig CPU! Jeg har sømfart alle nettbutikkene (minus Komplett&Databut.), og eneste som hadde, var Absolutt data. Men skynd deg, bare to igjen tir formiddag (11.mars). Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Sorry, zxni, men du kan ikke se på en webshop om en XP2100+ er TbredA eller TbredB! Sjekk denne siden så står det litt om det..! 2100+ Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX2100DMT3C, that's a Palomino. TBredA/B: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA2000DUT3C, that could be either a Thoroughbred A or Thoroughbred B. All TBredAs have a stepping code which ends in "A," like "AIUGA." All TBredBs have a stepping code which ends in "B," like "AIUGB." If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB. If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J" on the second line of the processor codes, that's a low-end TBredB. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Må jeg sprette bort vifta får å sjekke slikt? :o Lenke til kommentar
zxni Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Sorry, zxni, men du kan ikke se på en webshop om en XP2100+ er TbredA eller TbredB! Sjekk denne siden så står det litt om det..! 2100+ Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX2100DMT3C, that's a Palomino. TBredA/B: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA2000DUT3C, that could be either a Thoroughbred A or Thoroughbred B. All TBredAs have a stepping code which ends in "A," like "AIUGA." All TBredBs have a stepping code which ends in "B," like "AIUGB." If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB. If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J" on the second line of the processor codes, that's a low-end TBredB. Vet jeg vel! Men e-post ordner den saken. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Verken PS Data, Komplett eller Databutikken hadde i hvert fall mulighet for å sjekke steppingkode for meg. Mailet dem alle sist uke.. Denne koden finnes på CPU ja.. Har også sett bilder der den ikke sitter på selve coren, hmm. Dårlig quoting.. Edit: forandret bildet i linken.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Må jeg sprette bort vifta får å sjekke slikt? Du må nok ta av kjøleren for å lese steppingen (f.eks AIRGA) men du kan sjekke om det er Tbred-A eller Tbred-B i WinCpuId. Der får du prosessor-ID 680 på Tbred-A og ID 681 på Tbred-B. Det beste er å lese steppingen som står på klistremerket på prosessorer. (Lite sort klistremerke oppå substratet (ca 1cm fra kjernen)) Se f.eks her: (Bildet er hentet fra HW.no's test av Athlon XP3000+.) Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Etter å ha fått svar på sweclockers.com, så bestilte jeg XP2100+ Tbred fra Databutikken. 13/3 : alle varene var på lager 19/3 : pakken ble sendt 22/3 : pakken ble mottatt Tok litt tid, men jeg vil si steppingen var verdt det! Overklokkingen vil bli postet et annet sted.. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 XP2400 fra PSData: AIUHB Kjøpt begynnelsen i mars. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 hmm husker ikke helt nor jeg kjøpte den, ikke lenge siden, high stepping t-bred B. klokka til en xp3100+ eller 2.23 ghz da. suverent! Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 hmm husker ikke helt nor jeg kjøpte den, ikke lenge siden,high stepping t-bred B. klokka til en xp3100+ eller 2.23 ghz da. suverent! Hvordan kommer du frem til XP3100+ ?? 2,23 Ghz er ikke engang en XP2800+. ( kansje noe mer om man kjører meget høy FSB ) Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 hmm husker ikke helt nor jeg kjøpte den, ikke lenge siden,high stepping t-bred B. klokka til en xp3100+ eller 2.23 ghz da. suverent! Hvordan kommer du frem til XP3100+ ?? 2,23 Ghz er ikke engang en XP2800+. ( kansje noe mer om man kjører meget høy FSB ) eh..jo! en xp 3000 er 2.167 ghz! Bevis Her Lenke til kommentar
corcky Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 hmm husker ikke helt nor jeg kjøpte den, ikke lenge siden,high stepping t-bred B. klokka til en xp3100+ eller 2.23 ghz da. suverent! Hvordan kommer du frem til XP3100+ ?? 2,23 Ghz er ikke engang en XP2800+. ( kansje noe mer om man kjører meget høy FSB ) eh..jo! en xp 3000 er 2.167 ghz! Bevis Her eh... nei! En XP 3000 er en Barton. dvs 512kb cache. Disse prossesorene får derfor høyere rating enn de med 256kb cache. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå