kake_fisk Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Dette er min kode: Imports System.IO Public Class Form3 Dim notes As String = _ My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.MyDocuments _ & "\notes.txt" Private Sub Form3_FormClosing(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.FormClosingEventArgs) Handles Me.FormClosing My.Computer.FileSystem.WriteAllText(notes, RichTextBox1.Text, False) End Sub Private Sub Form3_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load If My.Computer.FileSystem.FileExists(notes) Then RichTextBox1.LoadFile(notes) End If End Sub End Class Men får error med loadfile(notes) Jeg burde jo egentlig ikke det, jeg dimmet jo notes som filbanen til notes.txt Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Men får error med loadfile(notes) Når man får feilmeldinger kan det være greit å informere oss om hva som står i dem.... Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Ja glemte det Det kommer gult over RichTextBox1.LoadFile(notes) Error: Filformatet er ikke gyldig. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 richTextBox1.LoadFile("minfil", RichTextBoxStreamType.PlainText); Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Wow, takk det virket Men det var jo rart at jeg måtte ha plain tekst... Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Nei, det er ikke så veldig rart. RichTextBoxen leser primært rtf-filer (Rich text file/format eller noe slikt). Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Men det virker ikke med .rtf heller... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 ...har du da lagret en rtf, eller bare byttet etternavn på tekstfila di?? Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 husker ikke nå, det er så lenge siden jeg fiksa det Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 "Husker ikke", nei. Du enderer ikke filtype bare ved å endre etternavnet, vet du. Windows er ikke helt magisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå