PMnormal Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Som en liten motvekt mot det sorthvite universet som mitt forrige bilde i BK befinner seg i, presenterer jeg i dag en liten fargeklatt. Jeg kom meg for sent ut med kamera i går, så lyset hadde flatet seg ut. Heldigvis hadde jeg med polafilter, slik at jeg kom hjem med i alle fall et brukbart bilde. Jeg har som sagt brukt polafilter, og objektivet var (som vanlig for tiden) 28mm f/2,8. Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Fin blåfarge, men det blikket mitt trekkes mot, er de røde steinene, ikke postkassen. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Artig bilde. Det minner meg om "The truman show", om du har sett den. Synes det var artig hvor ren og fin den blåfargen var, er ikke helt sikker på om den røde bakken er bra eller dårlig for bildet, må tenke på den. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Det med postkassen var noe som jeg skrev fordi det låt så bra, slik som tittelen på en engelsk "jentefilm". Den har ingen annen misjon enn å lage en motvekt til den røde bakken. Det er altså kun et element som er der for å ikke gjøre bildet for tungt i bunnen. De røde mursteinen på bakken, og kontrasten med den blå veggen, er elementene som gjør bildet. Jeg liker dem godt. Uten rødfargen hadde jeg ikke sett noe motiv her. Ser du det på avstand blir det rødt, hvitt og blått. Det er mai måned, folkens. Jeg håpet noen skulle legge merke til det. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Du og de sære bildene dine. Har ikke mye fornuftig å komme med i dag heller, bortsett fra at jeg like. Ser at det er sølt litt blåmaling og at det mangler litt mot de røde flisene, men det var vel ikke malingsarbeidet du ville ha kritikk på. Likte kontrasten mellom den nye blåmalingen og det gamle slitte trapen med litt rust. OT. har du solblender til 50mm f/1,8 - har lest at den passer på 28mm f/2,8 og at det er et bedre valg hvis man ikke har FF?. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 OT. har du solblender til 50mm f/1,8 - har lest at den passer på 28mm f/2,8 og at det er et bedre valg hvis man ikke har FF?. Jeg har en enda bedre løsning. Bruker samme solblender til både 50 og 28mm. Det er solblenderen til Nikons AI-S femtimillimetere (med 52mm filterdiameter), HS10. Det er en bunnsolid alu-solblender med hurtiglås/"bajonett". Kjapp og grei å montere i og med at jeg slipper å skru noe særlig for å få den på, og slipper å skru i det hele tatt når den skal av. Anbefales alle med de samme objektivene som meg. Trål bruktmarkedet etter den solblenderen fra Nikon. Den er mye mer effektiv til 28, og lang nok til 50 også. Siden den er i aluminium føler jeg at den beskytter bedre enn en i plast. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Den reneste fargebomben det der. Skulle egentlig ønsket at postkasen var like fargerik om som omgivelsen. Sånn som det er nå, så virker den litt ensom i en intenst verden. Tom Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Alt for dårlig malerarbeid. (Jeg går andre året nå). Hehe. Var utrolig kult med så klar vegg, spriker opp bildet en del. Endret 4. mai 2008 av Zettec Lenke til kommentar
wollollo Skrevet 3. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2008 Trappa drar veldig oppover, det er nesten som om min sinnsstemning følger etter. Jeg synes det røde forstyrrer litt, nettopp fordi det er trappa som gir opplevelsen for meg, og da er rødfargen for sterkt blikkfang, og distraherer. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juni 2008 Oi, så er den gamle tråden oppe igjen . Jeg har en ny tråd, bare for å ha sagt det. Zettec: Jeg regner med at du mener spriter, og ikke spriker. Takk. wollollo: "Det er Norge i rødt, hvitt og blått". Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2008 Fine fargetoner og kontraster. Men tangering av nederste trinn på trappa ødelegger for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå