salms Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg bare lurte på om det finnes noen feilmeldingslogg i vista? Jeg satt og spilte cs:s nå og plutselig reboota maskina. Vært kjekt å vite hvorfor den gjorde det.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) En restart skyldes som regel at en kritisk feil har oppstått i kjernen og da vil Vista prøve å dumpe ut det fysiske minnet og starte maskinen på nytt slik at man kan feilsøke det etterpå for å finne ut hvorfor feilen oppsto. Et kort utdrag av disse minnedumpene blir lagret til c:\windows\minidump Endret 3. mai 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
salms Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Hvilket program leser jeg dmp-filer med? hahaha, denne meldingen fikk jeg opp når jeg prøvde å åpne fila og ba windows selv sjekke hvilket program jeg skulle åpne fila den har laga til meg..: http://shell.windows.com/fileassoc/0409/xm...dir.asp?EXT=dmp Endret 3. mai 2008 av salms Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Windbg som er en del av Windows Debugging Tools Rask guide for bruk av Windbg finnes her Siden du bruker Vista må du muligens kopiere ut dmp filen til en annen mappe for å åpne den. Det kan også være en god ide å kjøre Windbg som administrator-Høyreklikk på programmet og velg kjør som administrator. Endret 3. mai 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Sjekk ut "Event Viewer" (skriv det i startmenyboxen). Utrolig mye informasjon der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå