Tullballj Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg har en Acer pc med ATI Radeon 9700 skjermkort. Jeg har også en kabel hvor jeg plugger i tv-utgangen på pcen og i hodetelefonutgangen. I andre enden er det en scartplugg hvor jeg kobler til tv. Jeg får fram bilde¨på fjernsynet, men det er bare i sort/hvitt... Hva kan jeg gjør for å få det i farger? Hjemme fikser jeg problemet med å bytte til en annen scartinngang på fjernsynet. På dette apparatet er det ikke mulig å bytte... Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Sender PC din signalet som ntsc eller PAL-b (tror det var der den skulle være) ? ntsc på et tv som ikke takler dette vil ofte resultaere i s/h bilde. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Det er en slik... Det står i beskrivelsen: "S-video med 3,5 mm stereoplugg til SCART-kontakt. In/out omkobler." Hva kan jeg eventuelt kjøpe for å fikse problemet? Link til ledningene: Her! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Sender PC din signalet som ntsc eller PAL-b (tror det var der den skulle være) ?ntsc på et tv som ikke takler dette vil ofte resultaere i s/h bilde. Problemet hans er nok 99% sikkert at TV-en hans ikke støtter S-video på SCART. Han må da ha en s-video-til-composite-adapter og så en composite(rca) til scart-adapter. På TV-er med to (eller flere) scart-kontakter er det som regel en med støtte for RGB og en med s-video. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg skjønet nå at jeg trengte noen adapter for å få det til å fungere, men hva jeg trenger skjønner jeg ikke helt. Kan noen vise meg mer konkrete eksempel på hva jeg trenger for å få det til å fungere på fjernsynet mitt? Han må da ha en s-video-til-composite-adapter og så en composite(rca) til scart-adapter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 En slik og en slik og en sånn en. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 skal jeg da koble s-video pluggen i tven i stedet for scarten? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 skal jeg da koble s-video pluggen i tven i stedet for scarten? Har du egen s-video-inngang på TV-en trenger du KUN s-videokabelen. Kople da fra PC og rett i den. Hvis ikke skal du ha s-videokabel fra PC til adapter og adapter inn i scartplugg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå