Gå til innhold

Sort/hvitt ved tilkobling til TV

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer pc med ATI Radeon 9700 skjermkort. Jeg har også en kabel hvor jeg plugger i tv-utgangen på pcen og i hodetelefonutgangen. I andre enden er det en scartplugg hvor jeg kobler til tv. Jeg får fram bilde¨på fjernsynet, men det er bare i sort/hvitt... Hva kan jeg gjør for å få det i farger?

Hjemme fikser jeg problemet med å bytte til en annen scartinngang på fjernsynet. På dette apparatet er det ikke mulig å bytte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sender PC din signalet som ntsc eller PAL-b (tror det var der den skulle være) ?

ntsc på et tv som ikke takler dette vil ofte resultaere i s/h bilde.

Problemet hans er nok 99% sikkert at TV-en hans ikke støtter S-video på SCART. Han må da ha en s-video-til-composite-adapter og så en composite(rca) til scart-adapter.

På TV-er med to (eller flere) scart-kontakter er det som regel en med støtte for RGB og en med s-video.

Lenke til kommentar

Jeg skjønet nå at jeg trengte noen adapter for å få det til å fungere, men hva jeg trenger skjønner jeg ikke helt. :p Kan noen vise meg mer konkrete eksempel på hva jeg trenger for å få det til å fungere på fjernsynet mitt?

Han må da ha en s-video-til-composite-adapter og så en composite(rca) til scart-adapter.
Lenke til kommentar
skal jeg da koble s-video pluggen i tven i stedet for scarten?

Har du egen s-video-inngang på TV-en trenger du KUN s-videokabelen. Kople da fra PC og rett i den.

Hvis ikke skal du ha s-videokabel fra PC til adapter og adapter inn i scartplugg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...