hvidsten15 Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Siden jeg er en fersk linux(ubuntu)bruker så har jeg ikke oversikt over hvilke programmer som er de beste/enkleste å bruke eller folkefavoritter blant de vanlige programmer en bruker til dagen. På windows har jeg jo mine favoritter: brennerprogram: Nero Burning rom Musikkavspiller/bibliotek: winamp/mediaplayer Videoavspiller: Videolan,Gom Player.. Må helst ta alle gode format: divx/Xvid men og hd format som h.264, hdtv ripper o.l Bildevisningsprogram: Irfanview. osv Nå kunne jeg kanskje sjekka om disse finnes til linux, men jeg tror nok at det finnes alternativer til linux som funker bedre på linux og som er like gode. Dette er det dere som vet og jeg vil gjerne vite hvilke dere har som favoritter Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 3. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg kjører vanlig ubuntu 8.04 mine favoritter: Brennerprogram: Gnomebaker (trenger ikke avansert program, brenner ubuntu 2 ganger i året) Musikkavspiller: Amarok Videoavspiller: Mplayer, VLC (Kommer ann på filtypen og lengde på filmen) Bildevisning: Default bildevisning som kommer med Ubuntu. Bildemanipulering: GIMP Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Ok! Når det gjelder brenneprogram så trenger jeg et som kan brenne iso/img, video_ts filer(dvd kompilering) og musikk. Hvordan funker nero linux3 på linux? Går det glatt eller er det ustabilt? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Som brenneprogram vil jeg anbefale K3B. Gratis, i motsetning til Nero, fullstappet med features, og enkelt å bruke. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Brennerprogram: Gnomebaker (trenger ikke avansert program, brenner ubuntu 2 ganger i året) Da er det vel i grunn greiere å høyreklikke fila og velge brenn. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Hehe..sant det. Mulig noe av windows-følelsene for default brenneprogram som henger igjen. Default i win var ihvertfall ikke særlig bra. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) XP sitt standard brenneprogram er tragisk. Vista sin har jeg ikke prøvd. Men Gnome sitt innebygde gjør faktisk basic brenning som brenning av image, brenning av musikk-CD og brenning av data-cd på en helt grei måte. Det er svært sjeldent jeg bruker et dedikert brenneprogram Endret 4. mai 2008 av RattleBattle Lenke til kommentar
Del Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Denne linken har det meste du er ute etter: http://wiki.linuxquestions.org/wiki/Linux_...indows_software Min anbefaling til dine behov: K3B - brenning, glem Nero (men den funker den også ja) K9copy - DVD-ripping Amarok - Musikkspiller i særklasse Kaffeine, xine, vlc, MPlayer - alt for mange gode filmavspillere, jeg klarer aldri bestemme meg for en, alle tar stort sett alt av formater. Gwenview - Billedfremvisning digiKam - Organiser dine digitale bilder fra kameraet Gimp - Billedmanipulering på høyt nivå Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Brenneprogram: Brasero. Musikkavspiller/bibliotek: mpd + sonata / ncmpc. Videoavspiller: VLC / mplayer. Bildevisningsprogram: Ristretto. Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Skrivebordsmiljø: KDE (3.5 inntil videre) Musikk: Amarok - Ingen over, ingen ved siden. MSN/Gmail-chat: Kopete Bildemanipulering: Gimp Diagrameditor: Dia Vektorgrafikk: Inkscape PDF: KPDF LaTeX-editor: Kile Nettleser: Firefox E-post: Thunderbird CD-brenning: K3b Overføring av musikk til Creative Zen: Gnomad 2 Teksteditor: Emacs Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Mye bra nevnt her! Vil legge til den svært gode MSN-klienten Emesene. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Tja, Gnome, firefox, evolution, emacs, bash/SSH, k3b/gnome's innebyggde, gaim, amarok (trascribe om jeg må jobbe litt med noe - nei det er ikke fritt), +++ Er så mange at jeg husker ikke hele lista Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Lurer på hvorfor folk ikke nevner Totem? Syns det fungerer perfekt til alle video-formål. Snakker da om Totem-xine, ikke gstreamer. Forøvrig bruker jeg: Amarok Emesene og det som ellers er standard i en Ubuntu, føler at Ubuntus standard programmer holder i massevis. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Totem er fin den, så fin at den er lett å glemme... Ærlig talt ikke sikker på om det xine eller gstreamer backend jeg bruker, mistenker at det er gstreamer. Fint funker det i allefall! Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Desktop manager: Gnome Brenneprogram: Gnomebaker/cdrecord(hvis det bare er en image-fil) Tekstbehandler: Gedit bildevisning: eye of gnome Nettleser: Firefox E-post: Thunderbird Torrentklient: ktorrent MSN: aMSN IRC: Xchat Musikkavspiller: Exaile Videoavspiller: VLC (xmms er borte! ) Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Kjører på Ubuntu 8.04, men har en fetish for KDE programmer Takler ikke hele KDE pakka, så det blir Gnome med enkelte slagere på meg ^^ Tekst: gedit og nano Msn: emesene Torrent: deluge Video: videolan Musikk: amarok IRC: konversation Bilder: gwenview Vet jeg kommer til å bli gjella for å nevne stenkt kildekode nå, men: Internett: opera Internett-alt-går-til-helvete-og-x-krasjer-nettleser: w3m Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Film: VLC Musikk: XMMS IM: aMSN Brenning: k3b Torrent: kTorrent Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Hadde det ikke vært kult om en mod kunne sette opp avstemning på de forskjellige programmene? Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Mine favoritter: Skrivebord: KDE Window Manager: Fluxbox Editor: VI(elvis eller nvi)/JOE IM: Pidgin/Kopete P2P: BitTornado/Transmission/Ktorrent Video: MPlayer Lyd: MPlayer/Audacious/Sonata Grafikk: ImageMagick, Inkscape, Scribus, GIMP (ingen favoritt, men det finnes ingen alternativ) CD/DVD: cdrtools/growisofs (av og til K3B) Nettleser: Konqueror/Firefox (hater den, men må bruke den)/Kazehakase Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Skrivebord: GNOME Window Manager: Openbox Editor: VIM IM: Emesene P2P: Deluge/Transmission Video: MPlayer Lyd: Sonata+MPD/Rhythmbox Nettleser: Egentlig ingen spesielle, Epiphany med webkit kommer til å være min favoritt i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå