Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil på nedlastinger

Anbefalte innlegg

Dette er en feil som har blitt værre og værre.

Jeg har hatt trøbbel med at større nedlasta rar-arkiver er korrupte, mens de viser seg helt ok når de lastes ned med en annen maskin (på samme netverk gjennom samme ruter).

Nå i det siste ser jeg at litt store bilder også er helt oppchoppa og stokka om etter nedlasting. Ikke små bilder for web, men f.eks orginalen av dette bildet http://images35.fotki.com/v1166/fileNYQw/b.../IMG_973901.jpg (bildet er på ca 4MB).

Når jeg åpner/jobber med store bilder lokalt og over nettverk fra andre maskiner i huset skjer ikke denne feilen - ellers ville jeg antatt at jeg hadde feil på RAM.

Kan det være feil på nettverkskortet? Litt rart siden bruk av normalt nettverk funker fint, men ikke så rart som at det skulle være minnefeil som gjorde seg utslag bare over internett...

Jeg har en halvgammal maskin, Asus A8N-sli hovedkort, kjører XP service pack2 og nettverket er kablet mot en Speedtouch SP780wlt.

Håper noen har opplevt lignende før, greide å løse det og kan forklare hvordan :)

-harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil på det fysiske minnet vil være tilfeldige og vil derfor før eller senere gi utslag enten i blåskjermer eller at vanlige filer blir korrupte.

Du kan prøve å fange trafikk med Wireshark og prøve og sammenligne trafikken med en maskin der det overføres normalt og se om det er noen forskjeller.

Lenke til kommentar
Feil på det fysiske minnet vil være tilfeldige og vil derfor før eller senere gi utslag enten i blåskjermer eller at vanlige filer blir korrupte.

Du kan prøve å fange trafikk med Wireshark og prøve og sammenligne trafikken med en maskin der det overføres normalt og se om det er noen forskjeller.

Wireshark ser rimelig gresk ut for meg, men jeg kjørte ca et minutts capture på en "normal" pc, og omtrent det samme på problemmaskinen.

Det som er lett å se for en novice som meg, er at under expert info får jeg 113 errors med bad checksum på problemmaskina, men ingen på den friske...

Hvordan finner jeg ut om dette er hardware eller softwarefeil, og evt hvor det skjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...