Gå til innhold

Ny sykkel til 7-9k ca. (Løst)

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Skal ha meg en ny sykkel, men syns det er så vanskelig å velge en når jeg ikke kan så mye om sykler.

Den skal først og fremst brukes til å sykle til skolen (5-6 km ned til byen) og litt trening her og der (f.eks skogsstier).

Pris blir vel på 7000,- og litt oppover.

Jeg har sett en del på Scott Scale 50 til 8400-9000,-

Men ser at Giant XTC 2 koster 7000,-. Den har mye av det samme utstyret som Scale 50 (gir, dempere og nesten like bremser) Hvor mye mer er Scott verdt å betale for?

Bilde:

post-22560-1209821376_thumb.jpg

I tillegg så jeg litt på GT Avalanche 1.0 hos Sport Extreme, er den noe å satse på?

Tar også imot tips til andre sykler.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå hatt en GT Avalanche 2.0 i tre år, uten problemer i det hele tatt.. Syklet Ålesund - Bergen med den, storfornøyd, bare byttet til lav-rullemostandsdekk.. Fungerte strålende :D

Lykke til med valget, GT er kvalitet etter min erfaring :)

Mvh

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er nok en fin sykkel det ja. Har hørt mye bra om Scott Scale også, så er ikke lett.

Men får prøve de tre syklene i morgen, så går jeg nok for den jeg liker best.

Lenke til kommentar

Forskjellen på Giant XTC 2 og Scott Scale 50 er utstyrsmessig hovedsaklig kranken. Der Scott bruker en utvendig shimano krank har giant spart inn litt penger og gått for en vanlig innbygd truativ krank. Du vil oppnå mye lengre levetid og robusthet med den kraftige shimanokranken som løst ville kostet 1000 kroner mer enn truativ kranken. I tillegg har scott sykkelen en litt mer overdimensjonert ramme som gir bedre stivhet og kontroll på sykkelen. Mitt valg ville definitivt vært scott modellen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

Jeg er, i likhet med trådstarter også ute etter ny terrengsykkel i prisklassen rundt 10 lapper. Jeg har vært rundt i de fleste seriøse sykkelbutikkene i Oslo, og kommet frem til to modeller som gir "eksra" mye for pengene.

Everest Climber Pro 9990,- på Oslo sportslager.

Trek 6700 11.000,- hos de fleste butikker som selger Trek.

Innspill? Er det andre modeller jeg bør se på? Stikkordet er mye for pengene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det ble en Trek 6500 på meg. :)

Peterman: Rimelig fornøyd med den ja, fikk med bra skjermer og lås også. Ble 7800,- ca.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Trek 6700 vant testen i TERRENGSYKKEL nr 12 (mai 08).

Dette var da en titusenkronerstest og de andre syklene var Commencal combi DLX, Kona Kula, Nakamura Summit Precision, Gekko Flight, Specialized Rockhopper disc, Diamant Eureka, Fuji miracle disc, Mongoose meteore comp og Hard Rocx crudus maximus.

Sykkelen fikk minus for at størrelsene var litt ugreie. Jeg tror ikke du vil være misfornøyd med den.

Det kan vel være vanskelig å få tak i det nummeret siden det har kommet nytt nå, men du har vel kanskje lest testen?

Lenke til kommentar
Trek 6700 vant testen i TERRENGSYKKEL nr 12 (mai 08).

Dette var da en titusenkronerstest og de andre syklene var Commencal combi DLX, Kona Kula, Nakamura Summit Precision, Gekko Flight, Specialized Rockhopper disc, Diamant Eureka, Fuji miracle disc, Mongoose meteore comp og Hard Rocx crudus maximus.

Sykkelen fikk minus for at størrelsene var litt ugreie. Jeg tror ikke du vil være misfornøyd med den.

Det kan vel være vanskelig å få tak i det nummeret siden det har kommet nytt nå, men du har vel kanskje lest testen?

Hei,

Jeg har bladet, og har lest testen. Har prøvd sykkelen også, og den passer bra til min høyde. Den har jevnt over deler som er et hakk over resten av sykkelene i 10k segmentet.

Men så kommer Everest Climber Pro inn som en outsider. Den har nok den beste "delepakken" du får for 10 lapper.

Lenke til kommentar

Da er det vel type sykkel som avgjør. Ut i fra bildene virker det som everesten er mer grusaktig, mens Trek heller litt mer mot sti. Men Treken får jo også god karakter for grusegenskapene i TS.

Kjøp den du har lyst på og som du synes er fin/kul!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...