linndy Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 noen som vet om noen bra techno sanger?? Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) åssen type techno da? Ja, man har minimal techno, tribal techno, schranz (også kalt 'Hard Techno') og evt. tech trance. Men siden trådstarteren ikke spør om techno i det hele tatt, burde han / hun heller sjekke ut denne tråden. Dessuten heter det ikke techno sanger, men techno låter, da man ikke finner synging i technosjangeren. Endret 3. mai 2008 av Dalh Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 uansett: dj tiesto er ikke så værst, hvis det er den type musikk du er ute etter. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Første gang jeg hører at tiesto er techno. Har du noen smakebiter der tiesto har noenlåter? Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Første gang du hører at Tiësto er techno, blåbær? Tiësto - Fly er forsåvidt en ganske bra techno sang. Joagamer: "dj tiesto" byttet navn til kun Tiësto for lenge siden btw... Endret 3. mai 2008 av Dalh Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Takk for tipset, ikke den mest teknisk beste låta fra tiesto men grei lyttemateriale. Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Takk for tipset, ikke den mest teknisk beste låta fra tiesto men grei lyttemateriale. Er vel egentlig bare tranceaddict humor. En eller annen idiot påsto at Tiësto - Fly var den beste låta noensinne, men Tiësto egentlig ikke har en låt som heter 'Fly' (fordi den er mislabeled, akkurat som Tiësto - Touch Me, Tiësto - As The Rush Comes og dj tiesto - as the rush comes) Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Joagamer: "dj tiesto" byttet navn til kun Tiësto for lenge siden btw... ok da, men det viktigste er jo at folk skjønner hvem jeg snakker om Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Men det er fortsatt ikke techno han lager. Lenke til kommentar
embark Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Christian Fischer & DJ Murphy - Married to the Break Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Men det er fortsatt ikke techno han lager. Han er nok innom techno sjangeren noen ganger Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Men det er fortsatt ikke techno han lager. Han er nok innom techno sjangeren noen ganger Jasså?. Nevn sang... Eneste techno-låta jeg har hørt av Tiësto, er Obsession (Frank Biazzi Remix)... Gått glipp av noen kanskje? Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) jeg trodde ihvertfall det. På wikipedia står det ihvertfall bla. techno, men det er jo wikipedia EDIT: hvor går egentlig grensa imellom techno & trance ol.? ;s Endret 4. mai 2008 av Joagamer Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hvor på wikipedia, jeg søkte men fant ingenting. Uansett en generell regel kan du si at techno er ikke melodiøs og trance er det. Men det er mye annet som er melodiøs musikk som ikke er trance igjen så er en vurderingssak fra låt til låt. Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Techno Trance Tech-Trance Dance -> Handz Up Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hvor på wikipedia, jeg søkte men fant ingenting. Wikipedia sjekk helt til høyre, under "genres" Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 TechnoTrance Tech-Trance Dance -> Handz Up k thx. trodde ikke det var så stor forskjell på techno & trance Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Finnes det i det hele tatt noe bra techno? Dette blir interessant. Ut i fra samplene som Dalh posta må jeg si at jeg foretrekker techno framfor dance/trance. Men det meste av techno er fortsatt for meg kjedelig å høre på så det har vel mer med at sånn russetrancedancemaniagreier suger max. Endret 4. mai 2008 av ErlendPerlend Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Mer musikk kommer: Tribal techno: <- Tar utgangspunkt i eldgammel musikk indianer-stammer (tribal = stamme). Kan være ganske så bråkete og repeterende. Tribal techno 1 Tribal techno 2 Tribal techno 3 Minimal: <- Navnet sier jo sitt. Sjangeren holder det så minimalt som mulig. Avslappende for noen, repeterende for andre. Minimal 1 Minimal 2 Minimal 3 Electro: <- Mye fokus på electro-basslinjer. Electro er en sub-sjanger innen house-musikk, og er kanskje den mest kommersielle i de nyere dager. Electro 1 Electro 2 Electro 3 Progressive trance: <- Avslappende trance med en BPM (beats per minute) på 128 -> 132. Fokus på melodier, for å få deg i en transe. Progressive trance 1 Progressive trance 2 Progressive trance 3 Uplifting trance: <- Trance-musikk med en BPM på 135 -> 142. Fokuserer veldig mye på breakdownet ("brekket" midt i låta) hvor det bygges opp en melodi. Uplifting trance 1 Uplifting trance 2 Uplifting trance 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå