KONGEN17 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) hei skal kjøpe meg nye cpu og lurer på hvilken av disse to eg burde kjøpe denne eller denne og eg trenger en cpu kjøler som er stille skal brukes til spill takk for svar Endret 3. mai 2008 av KONGEN17 Lenke til kommentar
de_baser Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Phenom. Når noen først kjøper AMD så kjøper de denne, det er så enkelt Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 men den skal brukes til spill da, og da brukes vel to kjerner på 3.2GHz mer effektivt enn 4 kjerner på 2.5GHz? få spill som benytter seg av fire kjerner (om det finnes slike spill i det hele tatt).. Lenke til kommentar
de_baser Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Om spillene benytter seg av kjerner eller ikke synes jeg er merkelig å tenke på. Datamaskinen selv vil alltid benytte seg av ressurser, selv om du kjører spill i forgrunnen. Forøvrig vil fremtidens programmer klare å ta i bruk kjerner bedre enn før. De fleste brukere er flinke nok til å få dataen til å ta i bruk for mange kjerner allerede. Hvor mange bruker kjører ikke antivirus, pluss nedlasting, pluss en web-browser, diverse monitoring-prosesser, MSN og så videre samtidig? Svaret blir enkelt da. 4 er mere enn 2. dobbelt så mye, faktisk. Det er bare en ting. Legg også merke til at Athlon'en er 90nm (som er steinalder-arkitektur nå for tida) mens phenom'en er 65nm. Jeg er ikke sikker på athlon-CPU'en, men vet at phenom er entusiast-versjonen med ulåst multiplier, og bør være veldig enkel å klokke til langt høyere hastigheter. Valget er enkelt: en tusenlapp for en prosessor som er utdatert om et halvt år, eller 1500 for AMD's beste prosessor nå til dags. Valget er latterlig enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå