colakongen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hei! Når jeg starter pcen fungerer alt som normalt, musa lyser og tastaturet fungerer! Det kommer opp sånn " Press del to enter bios". Jeg kommer inn i bios og tastaturet og mus fungerer. Men hvis jeg vil videre så slutter musa og lyse og tastaturet dør ut bare liksom. Altså, når jeg passerer "enter bios" greia slutter alt og fungere. Alt fungerer på en annen pc. Noen som veit hva jeg må gjøre? har ikke PS 2 porter på hovedkortet (Abit IP 35) Takk på forhånd Lenke til kommentar
colakongen Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Hvilket tastatur er det? Saitek Eclipse II sitter med det nå på en annen pc, så det fungerer ! Lenke til kommentar
colakongen Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg har Saitek Exlipse II Microsoft Habu Intel Core 2 Quad Q6600 2,40 Ghz ABIT IP35, P35, Socket-775, ATX, XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, Windows XP Kingston ValueR. DDR2 PC6400 2048MB CL5, Thermaltake Toughpower 850W Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Om det fungerer i BIOS og ellers men ikke i Windows ligger vel problemene i Driverene da...ser det ut til å dukke opp i enhetsbehandling osv? (Sjekk også at alle USB-hub'er osv fungerer skikkelig) Edit: Aha fungerer ikke musa heller...hehe da blir det straks verre! Fungerer det i Sikkermodus forresten? Endret 3. mai 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
colakongen Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Om det fungerer i BIOS og ellers men ikke i Windows ligger vel problemene i Driverene da...ser det ut til å dukke opp i enhetsbehandling osv? (Sjekk også at alle USB-hub'er osv fungerer skikkelig) Edit: Aha fungerer ikke musa heller...hehe da blir det straks verre! Fungerer det i Sikkermodus forresten? Hei. Altså, jeg får jo ikke valgt en dritt : p Det slutter etter BIOS : o Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Det slutter etter BIOS? Aner ikke hva du mener med det men så lenge tastaturet fungerer i BIOS burde det fungere å få opp oppstartsmenyen i NTLDR siden NTLDR kommuniserer med I/O portene direkte og det trengs ikke drivere da. Så sier du at NTLDR menyen i oppstarten heller ikke fungerer? Lenke til kommentar
colakongen Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Det slutter etter BIOS? Aner ikke hva du mener med det men så lenge tastaturet fungerer i BIOS burde det fungere å få opp oppstartsmenyen i NTLDR siden NTLDR kommuniserer med I/O portene direkte og det trengs ikke drivere da. Så sier du at NTLDR menyen i oppstarten heller ikke fungerer? Jeg er ingen data pro : p men hva mener du med NTLDR? Altså, med engang du skrur på datan kommer det opp en beskjed om du vil i bios eller ikke right?^^ Når det neste "vinduet" kommer blir tastatur og mus svart! Har prøvd forskjellige porter og mus/tastatur. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Altså...du kan trykke på knappen for å starte BIOS men du får ikke kommet skikkelig inn i BIOS? Du kan ikke gjøre noe i BIOS? Forutsatt at du bruker Windows XP er NTLDR oppstartslasteren for XP denne lastes før du får sett den Windows XP "loade" screenen. Lenke til kommentar
colakongen Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Altså...du kan trykke på knappen for å starte BIOS men du får ikke kommet skikkelig inn i BIOS? Du kan ikke gjøre noe i BIOS? Forutsatt at du bruker Windows XP er NTLDR oppstartslasteren for XP denne lastes før du får sett den Windows XP "loade" screenen. Jo jeg får gjort hva jeg vil i BIOS, men når jeg går _UT_ av bios (til Windows XP loading screen, log in osv) så stopper alt av USB og funke! Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hvordan vet du at den ikke fungerer under Xp loade screenen egentlig? Det er vanlig at lyset til musen slår seg av og på mens XP loader. Har du prøvd å trykke F8 i oppstarten for å se om du får opp NTLDR menyen? Lenke til kommentar
Andel Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Er dette etter en nyinstallasjon av XP? Eller etter tilkobling av nytt tastatur og mus? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå