Gå til innhold

BK: Mobilbilde av Øyenstikker


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

icefox

 

Angrep? Jeg får vel ikkje til angrep mot noen, men på sak derimot. Håper du ser forskjellen!

 

mr olsen

jeg har ikkje noe problem. Det eneste må være din oppførsel flere ganger, men du får stå på.

 

Å ikkje klare å utale seg om bilder utifra utstyr, er jo omtrent som å si at mye av de virkelige gamle bildene tatt med dårlig utstyr er bare boss, og ikkje evne å kunne gi disse bildene respekt.

 

 

og takk for tipset om at olsen er rå på makro, men får å få inspirasjon til makro går jeg heller på www.photosight.org. Der er det faktisk enkelte makrobilder som beveger meg, og t.o.m enkelte som klarer det kunstykke å gi action og liv til makrobilder, noe som sikkert ikkje er lett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akje: Vu og robo er de "eneste" som kan makro på sighten, resten er overfikser av grudge-lag og manipulert ihjel. Blir vel på samme måte som at jeg ser på alle andres bilder enn dine når jeg vil se på pressefoto, du som skulle dasse de! ;)

 

Hva er det som er så bra med bildet? Med "mitt" utstyr så tipper jeg bildet ville vært mindre kornete, skarpere, MYYYYYYYE mindre DOF, men vinkelen, kontrasten og lysmengden ville vært den samme. Også fingeren, som i og for seg viser en artig hendelse, ødelegger for et godt fotografi

 

jeg har respekt for tilbakemeldingene dine paa komposisjon, at fingeren ikke burde vaere med etc, MEN:

du selv skiller mellom fotografi og bilde her, og sier det ikke er noe bra fotografi. hvor i traaden staar det fotografikritikk? er bare irriterende at du gjentar deg selv paa teknisk daarlig kvalitet hele tiden, jeg kan gjoere det klart med en gang at jeg aldri paa forumet kommmer til aa vaere ute etter kritikk om ting jeg ikek kan gjoere noe med. hovedkameraet mitt er ikke engang et speilrefleks men et canon a650, og jeg kan si med en gang at om det faktumet at kameraet ikke tar perfekte bilder skal vaere basis for kritikk paa selve bildene, vaer saa snill og overlat kritikken paa mine bilder til andre som ikke nodvendigvis er teknisk perfeksjonister.

dog det som irriterer meg mest med dine utsagn er at du virker til ikke aa gi din MENING, men fasit. mulig det bare er skrivemaaten men personlig synes jeg det er irriterende at folk gir subjektive meninger paa en maate som faar det til aa hoeres ut som det eneste svaret.

 

Jeg skal ikke kommentere bildene dine mer, bare legg merke til det jeg har skrevet, du burde ta det til deg!

 

Jeg har aldri skrevet noe fasit, alle bildesyn er subjektive, men når jeg skriver her inne så regner jeg med at alle skjønner jeg snakker for meg selv, tror jeg presiserer det mange ganger med "i mine øyne", men alt jeg skriver er min mening, og for meg er det fasit, så da kanskje det kommer fram på feil måte.

 

Icefox: Jepp, etter at du ba de banne meg får du jobbe litt for å få igjen respekten ;)

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Det der var f*en meg en liten øyenstikker. Teknisk sugent, men utrolig hvor liten den var!

Jeg kan ikke se noe som helst som er verdt å diskutere i denne poste. Den er kjemisk fri for kontroversielle poenger, og er så presis, saklig og velbegrunnet som en uttalelse om dette bildet kan bli. Kutt ut å angripe Mr. Olsen når han er både saklig og høflig, noe han er her. Han viser respekt for den kunstneriske siden, samtidig som han poengeterer at bildet faktisk er kult på tross av de tekniske kvalitetene. Det utdyper han forøvrig i en senere post, der han også nevner fingeren som en positiv kunstnerisk kvalitet.

 

Det får da være måte på tøysete diskusjoner, selv om de handler om en post fra Marius.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...