Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

MYE dårligere ytelse etter bytte av kjølepasta på CPU.

Anbefalte innlegg

Da er det jeg som har problemer :S

Jeg skulle bytte kjølepasta på CPU'en men da jeg slo den på virket den ikke, hørte viftene gå og hardiskene surre men ingenting på skjermen. Så jeg tok ut CPU'en å sjekket, joda der var det noen bøyde pinner på hovedkortet. Jeg fant fram nål og begynte å bøye tilbake. Etter noen forsøk fikk jeg bootet og har ikke hatt andre problemer enn at ytelsen på maskinen er halvert. Sliter selv i enkle spill som counter-strike source, da selvfølgelig med veldig lave grafikkinnstillinger. Jeg har formatert etter dette og det løser ikke problemet. Er litt frustrerende når man ikke engang kan kjøre Assassin's Creed med nok FPS til at det skal være spillbart :S

Er det noe jeg kan gjøre som f.eks. ta ut CPU og prøve å bøye litt mer eller kan det være andre ting som det kan være feil med?

Har du andre løsninger så er jeg åpen for de og :)

-Fredrik Olsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis så skal jo bytte av kjølepasta (fra gammel til ny ) gjøre at kontakten mellom cpu / kjøler blir bedre. Gjør dette selv et par ganger i året på cpu / fsb .

Er ikke helt bra at du bøyde en pin på cpu, mulig dette har gjort ytelsen dårligere

Lenke til kommentar

Om man er så på grensen av overoppheting at man må bytte kjølepasta flere ganger i året for å holde det gående er det mulig man har klokket litt for hardt eller trenger en bedre kjøler...

Kjølepasta er noe man bytter når man av en eller annen grunn demonterer maskinen i utgangspunktet, mener nå jeg.

Lenke til kommentar

jeg hadde kjøleren av fordi jeg måtte komme til chipsettet som jeg har satt ny kjøler på, derfor byttet jeg. Jeg har aldri opplevd temps over 50 grader så overoppheting er nok ikke noe problem :)

Endret av DeDDi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...