Gå til innhold

Hva synes dere er best, 2X12 eller 4X10? (elementer i kabinett)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg nok valgt 2X12, men det er jo du som skal ha forsterkeren. Ville nok tro at du får mer full lyd ut av 2X12, men mange 4X10 er jo også ganske saftige. Ville nok anbefalt deg å prøve begge deler, og skru ampen opp på (nesten) fullt volum. Da hører du hvordan deforskjellige elementene reagerrer forskjellig, og utfra det, (+ volum og størrelse) vet du nok hvem du vil ha.

Ville som sagt selv gått for 2X12, men igjen: Det er ingen fasit på hva som er best.

Håper dette var til hjelp! :new_woot:

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg nok valgt 2X12, men det er jo du som skal ha forsterkeren. Ville nok tro at du får mer full lyd ut av 2X12, men mange 4X10 er jo også ganske saftige. Ville nok anbefalt deg å prøve begge deler, og skru ampen opp på (nesten) fullt volum. Da hører du hvordan deforskjellige elementene reagerrer forskjellig, og utfra det, (+ volum og størrelse) vet du nok hvem du vil ha.

Ville som sagt selv gått for 2X12, men igjen: Det er ingen fasit på hva som er best.

Håper dette var til hjelp! :new_woot:

Tror nok det var til hjelp ja ^^ Har dessverre ikke fått sjansen til å prøve noen av de (: /) men prøvd Fender Hot Rod Deluxe, med 1X12", og god lyd i den ja.... skrudde den derimot ikke fullt opp..... da ville det blitt forbanna høyt :O

Men ellers, takk for tipset ;)... og om jeg må ha mer "power" så kjøper jeg et kabinett til ^^ Fender har nemlig ett som ligner helt :)

Martin

Lenke til kommentar

Men hvordan kabinett er det på JCM'en? Eller må du kjøpe det selv eller har du et?

Blei litt nyskjerrig :D

Ps: Fullt volum var kanskje litt å overdrive.... mente vel egentlig så høyt volum du visste at du kommer til å bruke. Er jo ikke vits å ha et kabinett som bare høres bra ut på fullt volum hvis du skal bruke max halvt volum. :new_woot:

Lenke til kommentar
Men hvordan kabinett er det på JCM'en? Eller må du kjøpe det selv eller har du et?

Blei litt nyskjerrig :D

Ps: Fullt volum var kanskje litt å overdrive.... mente vel egentlig så høyt volum du visste at du kommer til å bruke. Er jo ikke vits å ha et kabinett som bare høres bra ut på fullt volum hvis du skal bruke max halvt volum. :new_woot:

er 4X12" cab til JCM'en, men har vel ikke direkte bruk for et så stort et ;) er/var inkludert, er faktisk ikke helt sikker på om de har den enda : /.... søkte nemlig om midler fra frifond, og tok over 2 mnd før det ble innvilget.... menmen, tror da Fender'n ville vært et godt kjøp den og ^^ Folka på harmony central var forresten mer fornøyde med 4X10 enn 2X12... (tror det var 8.7 av 10 på førstnevnte og 8.1 på sistnevnte)

Martin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...