Gå til innhold

Klokke XP2400+ på ABIT AT7 MAX2!?

kikk0

Anbefalte innlegg

HEI!

Har tenkt å klokke prosessoren og ramen min. eg har ein XP2400+ på ABIT AT7 MAX2. må eg låse AGP/PCI? kor høgt kan eg gå med klokkinga? kjøling er ikkje noke problem.

Hva med Vcore? er det noen som har noen erfaringen med klokking av samme prosessor på samme hovekort?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde låse agp/pci ja. Så stiller du fsb opp... når du får problemer med ustabilitet, eller at maskinen ikke booter så stiller du opp vcore, helst ikke før.

Har ikke vært borti det HK du har før så jeg vet ikke hvor høy FSB du kan klare, men siden du sier ikke kjøling er noe problem, så er du nesten garantert 2,3-2,4Ghz. ( må nok opp i 1,8v+ da tipper jeg.)

Lenke til kommentar

hmm. Får ikkje låst agp/pci frekvenser. dei aukar med FSB :evil: er det noken andre måtar eg kan låse dei på? eller må eg eventuelt ikkje stille FSB. og heller stille MULTIPILER, men vil ikkje da ram etc ikkje bli klokket?

Lenke til kommentar
Gå til softmenu -> Cpu operating speed-> user define -> ratio. Med bios AD skal du kunne stille 4:2:1, 5:2:1 eller 6:2:1

:D Har stilt den til 5:2:1 og køyrer 166MHZ fsb. I øyeblikket berre 12.5 X multipiler, men minneytelsen har økt med ca 400MB/sek etter skifte til 166 MHZ fsb;) Takker for alle svar på posten :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...