Gå til innhold

Masse spm. ang PS3 :)

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg PS3 i går.

Hittil er jeg superfornøyd, kjøpte med blue ray fjernkontroll, hdmi kabel og GT5 :)

Fungerer utmerket. Men jeg lurer på om du kan sette inn en standard 2.5" SATA disk i denne?

Og kan du legge ISO/IMG filmer (blue ray image) rett på disken, og spille av? Lurer også på om du kan legge filmer på minnepenner og spille av? :)

Har sett rundt i bruksanvisningen, men finner ingen konkrete svar :)

Kan jeg laste ned spill og legge inn på hardisken også eller?

Og til slutt, noen som vet om noen spill som er verdt og kjøpe?

GTA4 er utsolgt OVER allt :( men andre bilspill. Har som sagt GT5, og Burnout Paradise demo (likte ikke dette spillet personlig).

Håper og få besvart mine spørsmål med denne tråden :)

Kom gjerne med tøffe tips og triks, som kan være morsomme :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg lurer på om du kan sette inn en standard 2.5" SATA disk i denne?

Etter hva jeg vet, ja det kan du. Mener 7,500 RPM disker er anbefalt.

Og kan du legge ISO/IMG filmer (blue ray image) rett på disken, og spille av?

Dette er jeg usikker på, men jeg vet at du kan brenne både .iso og .img til DVD/Blu Ray-plater for så å spille dette av som en normal, kjøpt DVD/Blu Ray-plate.

Lurer også på om du kan legge filmer på minnepenner og spille av?

Det kan du, bare pass på at filformatet er noe mediespilleren i PS3 støtter.

Kan jeg laste ned spill og legge inn på hardisken også eller?

Det kan du, via f.eks Playstation Store.

Og til slutt, noen som vet om noen spill som er verdt og kjøpe?

Tja, siden du har GT5P, så blir vel den strøket. Hva med skytespill? Call of Duty 4 er utmerket, Haze er rett rundt hjørnet (Release den 22. Mai, mener jeg), GTA IV som du nevner, Uncharted: Drake's Fortune. Adventure/Action: Devil May Cry 4, Heavenly Sword.

Lenke til kommentar

Du kan sette inn større HDD ja. Filmer kan du legge inn på ekstern harddisk eller annen USB stikk med dataen. Fra den kan du kopiere det over til PS3. Fra PS Store kan du du kjøpe nedlastbare spill. Skal også komme filmer og TV episoder her om en stund.

Edit: Var akkurat litt for seint ute der gitt. Mye bedre og mer utfyllende svar fra h*n over meg her :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Du kan bytte ut HDDn med en annen Sata 2,5" disk. Veldig mange som har satt inn 250GB (inkl meg). Jeg har en Samsung spinponint disk. Ta også en titt etter 320disker siden disse har ramlet en del i pris.

Du kan ikke legge inn ISO/IMG på disken for å spille de av. Men du kan overføre avi filmer å spille disse av. Har selv prøvd med Beowulf i 720P som avi (ca 4,8GB), funket som GULL. Kan legge filmer på usb disker og minnepenner, men de må være formatert til FAT32 (støtter da ikke filer som er større enn 4GB).

Nedlasting av spill kan du gjøre via playstation store (egen meny på maskina), der kan du feks kjøpe og laste ned GT5P (noe som du neppe trenger siden du alt har kjøpt det).

Andre tips kan være å laste ned Tversity til pcn din, da kan du dele musikk og filmer direkte til PS3n din. Et annet kjekt program er Red kawa Fileserver (også til PC), med det kan du gå inn på PCn din å hente ut feks filmer og kopiere dem inn på PS3n.

Lenke til kommentar

du kan ikke spille av iso/img filer fra disken. Last ned filmene i x264 eller helst H264 også bruker du programmet mkv2vob for å gjøre filen kompatibel med ps3... kjapt og enkelt :)

Får somregel mye bedre kvalitet enn dvd-r som pleier å ligge på magre 4000 i bitrate.

Lenke til kommentar
Men jeg lurer på om du kan sette inn en standard 2.5" SATA disk i denne?

Etter hva jeg vet, ja det kan du. Mener 7,500 RPM disker er anbefalt.

Litt feil. Er nesten ingenting å tjene på med enn 7500rpm disk mot en 5400rpm. Bruk heller pengene på en større 5400rpm. 7500rpm blir også litt varmere enn 5400rpm.

Endret av JarlDR
Lenke til kommentar

Takk for alle svar :)

Skal prøve det programmet for og dele filmer og musikk med ps3 en.

Blir det som en streamer ?

Var og trødde i butikkene i sentrum i dag, og fannt faktisk 1 eksemplar av GTA4 :)

Så det gikk rett i posen min ;) Kostet 700kr, men det får så være.

Lenke til kommentar
Gleden ser ikke ut til og være langvaring.

Den blir bare stående på "starting a new game" etter installasjonen.

Skal den stå lenge der eller?

Ikke etter det jeg kan huske nei. Du får evt prøve å starte det på nytt. Skjer det igjen får du prøve å slette install fila og legge det inn på nytt.

Lenke til kommentar
Du kan bytte ut HDDn med en annen Sata 2,5" disk. Veldig mange som har satt inn 250GB (inkl meg). Jeg har en Samsung spinponint disk. Ta også en titt etter 320disker siden disse har ramlet en del i pris.

Du kan ikke legge inn ISO/IMG på disken for å spille de av. Men du kan overføre avi filmer å spille disse av. Har selv prøvd med Beowulf i 720P som avi (ca 4,8GB), funket som GULL. Kan legge filmer på usb disker og minnepenner, men de må være formatert til FAT32 (støtter da ikke filer som er større enn 4GB).

Nedlasting av spill kan du gjøre via playstation store (egen meny på maskina), der kan du feks kjøpe og laste ned GT5P (noe som du neppe trenger siden du alt har kjøpt det).

Andre tips kan være å laste ned Tversity til pcn din, da kan du dele musikk og filmer direkte til PS3n din. Et annet kjekt program er Red kawa Fileserver (også til PC), med det kan du gå inn på PCn din å hente ut feks filmer og kopiere dem inn på PS3n.

Kan ikke du forklare hvordan du fikk spilt beowulf i 720p som avi på ps3 og hvordan gjorde du filmen om til avi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...