Gå til innhold

Samsung 2693HM vs. LG W2600HP-BF vs. Viewsonic VX2835wm?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer litt på disse her skjermene? Hvem er egentlig best av dem? LG'en var mye dyrere enn de andre, men er den egentlig verdt det? Den har jo akkurat samme paneltype som de to andre, TFT. Viewsonic'en er stor, 28" faktisk. Lik responstid og paneltype som de to andre. Samsungen er 26", egentlig 25.5", og den er vakker. Ikke så vakker som LG sin, men allikevel, meget kunstnerisk og flott skjerm. Samme spesifikasjoner som de to andre. :)

 

Det jeg lurer litt på, er hvem av disse tre som er det beste valget? :)

 

ViewSonic VX2835wm: https://prisguiden.no/product.php?productId=63952

 

LG W2600HP-BF: https://prisguiden.no/product.php?productId=94742

 

Samsung SyncMaster 2693HM: https://prisguiden.no/product.php?productId=88906

 

Med vennlig hilsen LockBreaker :)

 

Hvilken? :blink:

 

EDIT: LG har ikke TN-panel. Takk skol. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

26-27" er et meget godt valg når det gjelder størrelse mener jeg ;o)

 

Jeg er ikke noen stor fan av Dell for å si det pent, men skjermene deres er vel verdt en titt. Det ser ut til at det er modellskifte for 27" snart (til '08serien), og det er trolig derfor prisen har blitt senket fra de sedvanlige 10.000.

 

Digital versus og alatest er to steder hvor du kan finne tester av ymse modeller (har ikke tittet etter disse...

 

Dersom prisen er et vesentlig poeng hadde jeg plukket Samsung'en - ellers hadde jeg bestilt Dell's uten å blunke. Utover bilde/utseende har Dell's skjermer en skikkelig fot som ser ok ut og som har har høy kvalitet sammenlignet med det meste av skjermer på markedet.

 

Sterkest forkus på billdedkvalitet har vel NEC og Eizo men endel av deres skjermer har vel begrensinger for spillere. Men for foto osv: Dell, Nec eller Eizo...

Endret av omaha
Lenke til kommentar

Pris spiller en vesentlig rolle ja. Men dersom jeg må, legger jeg gjerne ut en slant for en skikkelig skjem. :)

 

Den LG skjermen da? Er den noe tess? :)

 

Er vel denne Dell skjermen du tenker på? http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...1&sku=90803

 

Har hørt en del delte meninger om den. Mye anngående responstiden som staterer at den ikke duger til spill. Men vet ikke om det kommer fra personer som er veldig kritiske til akkurat det punktet. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Den LG skjermen da? Er den noe tess? :)

 

Er vel denne Dell skjermen du tenker på? http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...1&sku=90803

Det var den skjermen jeg tenkte på ja. Du nevnte ikke så mye om spilling og jeg er ingen spiller så den biten må nesten noen andre kommentere.

 

Fant ikke de andre skjermene, men her finner du en side hvor du kan se hvordan den fungerer:

 

http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...2=1747&ph=1

 

Se igjennom punktene du kan velge mellom i "step 3" - det skal gi det et inntrykk.

 

Når det gjelder LG har jeg lite å bidra med. De har åpenbart 2 versjoner av denne skjermen,

 

Jeg har en tendens til å fokusere på noen få merker når det gjelder skjermer. Det er vel en del av et datasystem som burde overleve en stund. Derfor synes jeg det er greit å unngå skjermer som er tilpasset "moten" - fordi de også går AV moten :)

 

Men tenk litt på hvor du skal ha den og hva du skal bruke den til. Blanke skjermer er utmerket i sitt rette miljø om en ikke skal produsere trykksaker osv, men har du direkte lys, sterkt dagslys eller et skarpt lys i taket er det mildt sagt python.

Endret av omaha
Lenke til kommentar
Da vurderer jeg sterkt den LG skjermen. :)

Har egentlig lyst på en 30", men så langt strekker ikke pengene til. 15000 for en skjerm er litt drøyt. :(

Det er 2 modeller av den LG skjermen. Den andre har et annet panel og er på 25,5". Det får meg til å gjette at LGmodellen du titter på også er 25,5".

 

Når det gjelder 30" starter prisene på 10.500 for HP sin. (om du ikke våger deg på DAEWOO til 7,700 Tror det er Samsungpaneler i mange 30"ere.... Det kommer helt an på hvilket behov du har. Har testet Apple sin og fant at den var i overkant stor for meg. 30" stiller også større krav til grafikkortet (er det ikke Dual DVI som skal til?)

 

Jeg har etterhvert kommet til at 26-27" er en fin størrelse, selv om også oppløsningen godt kunne vært en mellomting mellom 1920 og 2560..

 

Forrige modellen til Dell ble satt ned til rundt 11.500 ved modellskifte og det hender har kampanjer hvor man kan få 30" for mellom 11.500 og 13.500....

 

Dersom du egentlig ønsker 30" og vil ta deg råd til det lønner det seg å sitte på gjerdet og følge med litt på f.eks sidene til dell. Så slår du evt til når prisen er lavere. En annen ting er at Apple's skjermer er overmodne for oppdatering og det kanvære at de dropper prisen litt på 30" ved modellskifte.... (Ikke så veeeldig sannsynlig men....) Dessuten begynner den skjermen å bli i overkant utdatert....

Endret av omaha
Lenke til kommentar

Bare et lite tips til slutt:

 

Bor du slik til at du er i nærheten av en Applebutikk som Humac eller Eplehuset - evt FotoVideo har disse gjerne 23" og 30" oppsatt i butikken. Det er vel en av få plasser hvor du kan danne deg et inntrykk av hvor stor en 30" egentlig er...

 

Lykke til med 26-27 valget - jeg tror det er riktig klasse å velge i nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Bor dessverre ikke i nærheten av det. :(

 

Men tror jeg går for en 26-27" jeg som du anbefaler. :)

 

Skal ikke kjøpe på en god stund enda. Venter på den helsikas GT200 chipen som kommer i sommer. Nehalem bør jeg vel vente på også, men spørst da om jeg orker å vente så lenge. :!:

 

Mange tusen takk for hjelpen. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg er nok ikke den rette til å svare på det der. Men dersom du ikke skal handle nå med en gang ville jeg anbefalt deg bare å ha de to du liker best i bakhodet, og sitte på gjerdet. Det kommer jo nye skjermer hele tiden, og du vil sannsynligvis få enten bedre skjerm til samme pris eller lavere pris på den skjermen du foretrekker.

 

Sitter man på gjerdet en stund - og følger med - får man også bedre oversikt og mer kunnskap - og tar gjerne bedre valg :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei,

 

som sagt tidligere i tråden, så kommer LG-skjermen i 2 utgaver, en med TN-panel og en med S-IPS-panel.

 

LG W2600H-PF er TN

LG W2600HP-BF er S-IPS

 

Diskusjon på Hardforum angående LG http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1281813

 

Personlig har jeg en BenQ FP241WZ, er fornøyd med den, bortsett fra at den blir akkurat litt for "liten" når jeg sitter ca 90 cm ifra skjermen.

 

Utvalget av skjermer (24"-28") med S-IPS-paneler er dårlig for å si det mildt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...