Gå til innhold

Hvordan slå av den hdd ram greie?

lobfredd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke anbefalt å skru av virtuelt minne i Windows - kjører du Linux og har nok minne så kan man droppe det, men Windows er mer avhenging av det.

Edit: Ser du kjører Vista 32bit - da er det i alle fall ingen god ide å skru det av.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

arx1209813873y.jpg

der er bruksanvisning

edit:

avhengig og avhengig... jeg har 4 gig minne i vista x64, og jeg tror nok aldri jeg har brukt mer enn 2.5gig eller noe... Altså burde det gå greit for meg å ta pagefile av.

Før når jeg kjørte XP har jeg aldri hatt pagefile på, og da hadde jeg bare 2 gig minne, gikk helt greit det også.

Nå har jeg på pagefile, vet ikke hvorfor :p

Endret av jale
Lenke til kommentar

Dessuten - hvis man er sikker på at man har såpass mye minne at virtuelt minne ikke er i bruk uansett - hva er da poenget med å skru det av? Jeg har 8gig ram og Vista X64, ser null poeng i å skru av virtuelt minne.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Ahh, lett etter dette lenge selv! Har 8 GB minne (fordi det var så råbillig :D) så føler jeg har serdeles liten bruk for pagefile.

Men et lite spørsmål, kan noen forklare dette for meg (Ja, jeg har reboota):

post-139297-1209970630_thumb.png

Lenke til kommentar

Man ender faktisk opp med "dårligere" ytelse i windows om man dropper pagefile.

Can the Virtual Memory be turned off on a really large machine?

Strictly speaking Virtual Memory is always in operation and cannot be ‘turned off’. What is meant by such wording is ‘set the system to use no page file space at all’.

This would waste a lot of the RAM. The reason is that when programs ask for an allocation of Virtual memory space, they may ask for a great deal more than they ever actually bring into use - the total may easily run to hundreds of megabytes. These addresses have to be assigned to somewhere by the system. If there is a page file available, the system can assign them to it - if there is not, they have to be assigned to RAM, locking it out from any actual use.

( http://www.petri.co.il/pagefile_optimization.htm )

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Både syar og perulv, jeg er uenig. Pagefile er MYE treigere enn RAM. hvis man teoretisk har 8 gb ram, vil det være nok til å kunne skru av pagefile, men kun når man har 8 gb ram og 64 bit!

Noen få programer takler ikke å ikke ha nok pagefile, men det er kun dårlige programmer så hvorfor bry seg!?

Lenke til kommentar

Det er bare å skru av pagefila og se, men hvis dere tror dere oppnår noe annet enn å frigi litt diskplass og evnt uforklarlige problemer pga "dårlig" skrevet programvare, så værsågod!

Hvis det hadde vært noen kjempeide å skru den av, så hadde det nok vært post nr 1 i alle tweakeguider.

Les denne tråden:

http://episteme.arstechnica.com/eve/forums.../m/402001768831

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...