chny Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hei. Jeg står litt fast, jeg kan lite php og har derfor vanskeligheter for å lese meg til hva jeg egentlig trenger å gjøre. (feks) Jeg har en side.php som skal inkludere folk.php. Nå har det seg slik at folk.php er et lite galleriscript som bruker to mapper, images og thumbs for å hente ut bildene på siden. (altså, /folk/images & /thumbs) Problemet er at jeg får ikke opp bildene i side.php, bruker denne linja " <?php include("galleri/folk/folk.php"); ?> ". Men jeg får opp bildene når jeg går inn på selve domene.com/galleri/folk/folk.php. Håper ikke dette ble rotete for dere, uansett tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Sjekk her EDIT: Slik.. ikke sikkert svarer på spørsmålet ditt, men gir ihvertfall en innføring i PHP include Endret 3. mai 2008 av Lokii Lenke til kommentar
strykejern Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hvis du har folk.php i en undermappe, og bruker relative linker til bildene, vil det bli feil hvis du inkluderer folk.php fra en annen mappe. Si at folk.php ligger i /galleri/folk/ sammen med bildene. Da kan du ha linket direkte til bildene som "./1.jpg", "./2.jpg" eller bare "1.jpg" osv. Hvis du har gjort dette og inkluderer folk.php fra den øverste mappen "/", vil den lete etter 1.jpg, 2.jpg osv i "/", ikke i "/galleri/folk". Hvis dette er tilfellet, kan du legge til /galleri/folk/ foran linkene til bildene for at de skal virke fra den øverste mappen. Håper du forstod hva jeg prøvde å forklare, og at det hjalp. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Du trenger faktisk ikke å endre på alle linkene i scriptet, slik strykejern foreslår. Ta heller en titt på chdir(). Funksjonen gjør nettopp det du trenger - å endre mappen PHP jobber ut ifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå