Gå til innhold

Treg browsing, Ubuntu 8.04 installert med wubi


Anbefalte innlegg

Helt fersk linuxbruker, men tenkte jeg skulle prøve nå. Har fått både lydkort (xtreme gamer) og skjermkort (hd2900 xt) til å fungere :)

Det virker så langt veldig lovende, jeg spiller lite og bruker gjerne openoffice så det minker på ting som får meg til å holde meg til windows som hoved-os.

Men det er én ting som plager meg en del, og det er at jeg har problemer med treg browsing i ubuntu i forhold til windows, selv om jeg bruker opera har jeg prøvd med firefox og.

Jeg vet at det ikke er netthastigheten som gjør det. ipv6 er slått av. Scrollingen gikk litt tregt og men det viste seg å være compiz, så det ordnet jeg.

Men selve loadingen av sider går tregt. Det henger en stund, så plutselig kommer alt opp.

Det eneste jeg har opplevt som raskt, er å klikke neste side på et google-søk, det går som det skal. Forslag noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett time foran. Her tok det altså 42 millisekund:

 

$ time nslookup www.vg.no

Server: 192.168.1.1

Address: 192.168.1.1#53

 

Non-authoritative answer:

Name: www.vg.no

Address: 193.69.165.21

 

 

real 0m0.042s

user 0m0.000s

sys 0m0.002s

Lenke til kommentar

Nå ordnet det seg endelig :) Jeg koblet litt fram og tilbake og fant ut at det var linksys routeren som gjorde det. Koblet jeg rett i modem gikk browsingen fint. Så jeg oppdaterte til siste firmware, slo av og på og tok release og renew, og nå går det som en kule! Herlig!

 

Så blir Steam neste, fant ut at det ikke kunne ligge på ntfs partisjon for å kunne fungere, så jeg tok sjansen på en skikkelig install så jeg fikk en romslig ext3 partisjon =]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...