abene Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Google lanserer stadig nye kartprosjekter – snart kommer Google Ocean. Les mer Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Dette blir spennende. Havet er gøy å se på, vet aldri hva man kan se. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Ålreit, men det er ikke 3D, bare fordi man kan zoome inn. Google Earth er såvidt jeg vet bare 2D, med noen helt få unntak Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Google earth er da i 3D. Prøvd å fly over en fjellkjede så ser dy det lett, også om endrer vinkelen på snittet du ser i. men denne funksjonen kan skrues av. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Google kommer til å ta over verden. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Google kommer til å ta over verden. Om de ikke har gjort det allerede. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Google earth er da i 3D.Prøvd å fly over en fjellkjede så ser dy det lett, også om endrer vinkelen på snittet du ser i. men denne funksjonen kan skrues av. Pluss at man kan legge til bygninger osv i 3D Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Spennende. Jeg tenker med en gang på romanen "En verdensomseiling under havet" av Jules Verne. Går det an å legge inn "flyturer" i Google Earth/Ocean? F.eks sånn at man svever langs norskekysten fra svenskegrensa i Østfold og helt nord til Kirkenes. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 veldig bra, nå blir det lettere for vanelige folk over hele verden å kunne forstå ideen bak kontinentaldrift også. prosjekter som googel earth, wikipedia, encyclopedia of life osv... er noe av det beste som har skjedd internett de siste årene, eller verden forøvrig. ser for emg en ny opplysningstid, da selv de fattigste i verden kan få kunnskap om hvordan ting henger sammen. på denne måten vil mange fordommer og overtro forsvinne om jeg ser for meg en bedre verden. kunnskap er makt! Lenke til kommentar
O.J Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Om noen år har vi vel universet i full høyoppløselig 3D :!: Endret 3. mai 2008 av O.J Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Ok, hva blir det neste? Da får vi vel geologien i bakken også. F.eks kan lete etter olje via Google OilSearch Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hei Gutter. Jeg vet at det finnes et firma i Trondheim som lager Ekkolodd med den funksjonen av at de logger posisjon og dybde, disse dataene sendes så tilbake til en server som lagrer disse og prosseserer de. Så tilslutt sitter de igjen med en detaljert bekskrivelse av bunnen. Disse dataene deles også ut til fiskerne. Dette er såpass bra at staten sitt egent sjøfartsvverk er missunelige.. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 BOOORING Havbunnen er dørr kjedelig.... Artig når vi ser litt spesielle fisker og slikt, men ellers så er det bare et fargeorgie uten like når enn ser på kartdata. Dessuten for å få virkelig god kvalitet så bruker enn ROV og seismiskkskip, og de som har rettighetene på slike bilde vil neppe gi det fra seg billig. Skulle gjerne vist dere to bilder som viser forskjellen, men er ikke på jobb nå! Men, noen par artige funksjoner, MASSE bilder(og video) og kanskje noen høydetaljerte "maps" here og der og det kan bli ganske bra! Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Men jeg mener å ha hørt at det er rundt 80% av havdypet vi ikke kjenner til, er dette korrekt? Lenke til kommentar
Øystein T. Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Spennende. Jeg tenker med en gang på romanen "En verdensomseiling under havet" av Jules Verne. Går det an å legge inn "flyturer" i Google Earth/Ocean? F.eks sånn at man svever langs norskekysten fra svenskegrensa i Østfold og helt nord til Kirkenes. Jepp: http://googlesystem.blogspot.com/2007/08/g...egg-flight.html Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Stilig. Utrolig kjekke programmer Google mekker opp nå om dagen. Hadde vært stilig om de la inn oljeplattformer i 3D o.l. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Det bli skikkelig spennende! Virkelig en kul måte å utforske planeten på. Jeg kommer til å kikke etter kjempeblekkspruter ;-) Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Det er ikke video folkens... Det som er tingen med SubSea er at ALT må være close up.. En sattelitt kan ta bilder av mangfoldige kvadratkilometere, mens skal enn ta å scanning av havbunnen på store dyp må enn gjerne være veldig close up... Så er kanskje ekkoloddbilder de vil bruke, men det er ikke så tydlig at det gjør noe. Video er det kun vi som driver med ROV som kan gi subsea... Og der er det oljeselskapene som bestemmer om de vil gi det ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå