Xecuter Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Kjøpte meg en ny skjerm og tenkte at jeg skulle prøve å sette opp dualscreen, så jeg installerte fglrx-driveren. Men dette ville ikke fungere helt bra, siden ATi fortsatt ikke har fått fingern utav ræva! Uansett, jeg bestemte meg for å gå tilbake til radeon-driveren, der Compiz fungerte uten problemer. Trodde jeg. Og etter mye knoting og fiksing så klarte jeg det, men nå vil ikke Compiz starte automatisk. Som før. Tenkte jeg skulle bare ta en kjapp løsning med å bare legge inn en Compiz i Sesjoner, men dette fungerer ikke helt, jeg får f.eks. i se videoer. Derimot, hvis jeg starter Compiz etter at jeg har logget inn fungerer det! Hvordan kan jeg få Compiz tilbake til hvordan det var før jeg installerte fglrx-driveren? $ compizChecking for Xgl: not present. Detected PCI ID for VGA: 01:00.0 0300: 1002:4150 (prog-if 00 [VGA controller]) Checking for texture_from_pixmap: not present. Trying again with indirect rendering: Checking for texture_from_pixmap: present. Checking for non power of two support: present. Checking for Composite extension: present. Comparing resolution (1680x1050) to maximum 3D texture size (2048): Passed. Checking for nVidia: not present. Checking for FBConfig: present. Checking for Xgl: not present. /usr/bin/compiz.real (video) - Warn: No 8 bit GLX pixmap format, disabling YV12 image format GConf backend: There is an unsupported value at path /apps/compiz/plugins/scale/allscreens/options/initiate_edge. Settings from this path won't be read. Try to remove that value so that operation can continue properly. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) ser ut som xgl pakka ikke er inne. Edit: pakka som heter xserver-xgl Endret 3. mai 2008 av Marsan Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Men trenger jeg xgl-pakka til radeon-driveren? Kan ikke huske at den ble avinstallert i når jeg installerte fglrx-driveren. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Litt vanskelig å si ettersom jeg ikke har noe spes erfaring og ikke har ATI selv. Jeg kan vel bare henvise til compiz fusion wikien: http://wiki.compiz-fusion.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå