Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

WheelMan låner hardware...

Anbefalte innlegg

...og de fleste vet hva som skjer da :)

Hva jeg har fått leke med:

• GB EP35 DS3P
  • GB X48 DQ6
  • E8500
  • Q9300
  • GB 9800GTX
  • GB 9800GX2
  • GB Volar luftkjøler
  • 2GiB TakeMS MachII (som jeg ikke bruker?)

I tilleg har jeg mitt trofaste 2GiB sett med Crucial BallistX (som snart dør, faen...)

Liten framgangsliste:

• Throttle-funksjonen på E8500 fungerer utmerket.
  • OVP er noe alle og enhver overklokker hater.
  • Et X48kort tar kvelden om det ikke får nok luft (tror det er dødt hvertfall?)
  • Asus P5K-E overvolter RAM, så de er på dødens vei dessverre.. :(

Så langt har jeg kjørt SuperPI 1M og fått til litt gode resultater der, 3Dmark03 kjøres for full pupp as we speak, og resultater kommer opp så fort jeg får lastet opp bilder.

Imens hadde jeg tenkt dere skulle få en liten teaser, men 3Dmark går som sagt, så jeg kan ikke dra ut minnepennen... :(

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det blir ikke bare resultater, det blir gode resultater ;)

men jeg klarte selvfølgelig å skaffe meg pc-fri dag, så resultater kommer ca klokka 12 i kveld :p

Kan si såpass at jeg kom godt under 10 sek 1M og kom godt over 45k i 3Dm03, alt på luft :)

Lenke til kommentar
frekvens?

Nok :fun:

Sub 9,8 sek 1M /tease

Ok, i fail, det var sub 9,9, ikke 9,8 :p

Men, her er litt resultater hvertfall!

10000.JPG

- Et lite test-run jeg gjorde i 1M, ga en ganske fet score :wee:

SuperPI 1M:

09875.JPG

- Ikke så fryktelig ille det her føler jeg. Dere må merke dere to ting:

1. Dette er på luft, så CPUen stopper på 4,7GHz.

2. RAMen min tar kvelden snart. Før var den 1Mstabil på 668 4-4-4-12 2,55v (på et kort som overvolter), men nå stopper det på 630 5-5-5-15 2,6v, samme hva jeg gjør :shrug:

3Dmark03:

03%2048079.JPG

- Denne scoren skal forbedres, da jeg vet det har mer å gå på, men klokka begynnte å vise 8 på morran, og jeg måtte legge meg før fatter sto opp :p

Videre var planene å kjøre 03 på E8500 og 9800GX2, samt Vantage på GX2 og Q6600 :)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Skjønner ikke helt logikken i å sette begrensinger på hva slags kjøling som kan benyttes (dersom jeg forstod deg rett WheelMan).

Hardware'en blir jo mer ødelagt av "mishandling" (overvolting) ved luftkjøling, eller rettere sagt, sannsynligheten for at noe "brenner" er større.

Og ja.

X38/X48 chipset blir veldig varme uten tilstrekkelig (ekstra) "deltafans" til å blåse på hk/chipsets/vrms.

Mitt Quad GT blir like varmt som P5N-E på NB. Ekstra kjøling er ett *must*. PWM-temps sank 15 grader etter å ha montert "standardkjøleren" - Zalman Chipsetkjøler. :thumbup:

Tror de fleste her er mest opptatt av FSB-wall for hk/CPU for den Q9300'en. :)

Mitt Quad GT ser ut til å gi seg ved FSB=475 (eller CPU, ikke godt å si).

Det booter (men "boot-looper") ved FSB=490, og det ble mye styr etter Reset-CMOS. :(

Har ikke "turd" å gi noe særlig med volts.

Dette er for dyrt til å "r*vkjøres". :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kjøling er det ingen begrensninger på, det jeg har begrensninger på er fysiske vmods på hovedkort og skjermkort, venter som sagt på tillatelse (skal være i orden til uka ;))

Men, igjen så mangler jeg tørrisrør, kunne kjørt på LN2 om jeg hadde hatt det også :D

Og, ingenting er for dyrt til å r*vkjøres, så lenge garantien fortsatt gjelder :p

EDIT: Deltavifter ja... Hadde det ikke vært for at to forsvant på TG, Ghost har en, og en forsvant når jeg rydda så hadde samtlige stått å gått for full klem as we speak..

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...