WheelMan Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) ...og de fleste vet hva som skjer da Hva jeg har fått leke med: GB EP35 DS3P GB X48 DQ6 E8500 Q9300 GB 9800GTX GB 9800GX2 GB Volar luftkjøler 2GiB TakeMS MachII (som jeg ikke bruker?) I tilleg har jeg mitt trofaste 2GiB sett med Crucial BallistX (som snart dør, faen...) Liten framgangsliste: Throttle-funksjonen på E8500 fungerer utmerket. OVP er noe alle og enhver overklokker hater. Et X48kort tar kvelden om det ikke får nok luft (tror det er dødt hvertfall?) Asus P5K-E overvolter RAM, så de er på dødens vei dessverre.. Så langt har jeg kjørt SuperPI 1M og fått til litt gode resultater der, 3Dmark03 kjøres for full pupp as we speak, og resultater kommer opp så fort jeg får lastet opp bilder. Imens hadde jeg tenkt dere skulle få en liten teaser, men 3Dmark går som sagt, så jeg kan ikke dra ut minnepennen... Endret 3. mai 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Her var det litt å boltre seg i, bør bli noen resultater av dette :- ) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 det blir ikke bare resultater, det blir gode resultater men jeg klarte selvfølgelig å skaffe meg pc-fri dag, så resultater kommer ca klokka 12 i kveld Kan si såpass at jeg kom godt under 10 sek 1M og kom godt over 45k i 3Dm03, alt på luft Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Er det gigabyte du har fått låne hardware av? Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 du har funnet ut at X38 og X48 lager varme men gief FSB wall på Q9300 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 som sagt, det kommer senere Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Sub 9,8 sek 1M /tease Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) frekvens? Nok Sub 9,8 sek 1M /tease Ok, i fail, det var sub 9,9, ikke 9,8 Men, her er litt resultater hvertfall! - Et lite test-run jeg gjorde i 1M, ga en ganske fet score SuperPI 1M: - Ikke så fryktelig ille det her føler jeg. Dere må merke dere to ting: 1. Dette er på luft, så CPUen stopper på 4,7GHz. 2. RAMen min tar kvelden snart. Før var den 1Mstabil på 668 4-4-4-12 2,55v (på et kort som overvolter), men nå stopper det på 630 5-5-5-15 2,6v, samme hva jeg gjør 3Dmark03: - Denne scoren skal forbedres, da jeg vet det har mer å gå på, men klokka begynnte å vise 8 på morran, og jeg måtte legge meg før fatter sto opp Videre var planene å kjøre 03 på E8500 og 9800GX2, samt Vantage på GX2 og Q6600 Endret 4. mai 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Bra jobba! Regner med at cpu`en brenner opp snart Lenke til kommentar
Intern Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Nice, men hvor blir det av VR på HK? Ser gjerne CPU på 5GHz Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Den storkoser seg på 90-95 grader gjennom 1M Nice, men hvor blir det av VR på HK? Ser gjerne CPU på 5GHz Venter på tillatelse fra Gigabyte dessverre Mulig det blir vann-testing i morra da Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Meget bra på luft det der. Håper du får tillatelse til å gjøre hva du vil med hw'n :- ) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Jeg kan kjøre på tørris, mangler bare et rør og litt isolasjonsmateriale Så om du bor i vestfoldområdet og ligger å ruger på et rør, så send meg en PM. Endret 4. mai 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Du kan jo teste wprime32m, og se hvor varm den blir da. Multi-thread... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Er det VR på FSB du tenker på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Skjønner ikke helt logikken i å sette begrensinger på hva slags kjøling som kan benyttes (dersom jeg forstod deg rett WheelMan). Hardware'en blir jo mer ødelagt av "mishandling" (overvolting) ved luftkjøling, eller rettere sagt, sannsynligheten for at noe "brenner" er større. Og ja. X38/X48 chipset blir veldig varme uten tilstrekkelig (ekstra) "deltafans" til å blåse på hk/chipsets/vrms. Mitt Quad GT blir like varmt som P5N-E på NB. Ekstra kjøling er ett *must*. PWM-temps sank 15 grader etter å ha montert "standardkjøleren" - Zalman Chipsetkjøler. Tror de fleste her er mest opptatt av FSB-wall for hk/CPU for den Q9300'en. Mitt Quad GT ser ut til å gi seg ved FSB=475 (eller CPU, ikke godt å si). Det booter (men "boot-looper") ved FSB=490, og det ble mye styr etter Reset-CMOS. Har ikke "turd" å gi noe særlig med volts. Dette er for dyrt til å "r*vkjøres". Endret 4. mai 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Kjøling er det ingen begrensninger på, det jeg har begrensninger på er fysiske vmods på hovedkort og skjermkort, venter som sagt på tillatelse (skal være i orden til uka ) Men, igjen så mangler jeg tørrisrør, kunne kjørt på LN2 om jeg hadde hatt det også Og, ingenting er for dyrt til å r*vkjøres, så lenge garantien fortsatt gjelder EDIT: Deltavifter ja... Hadde det ikke vært for at to forsvant på TG, Ghost har en, og en forsvant når jeg rydda så hadde samtlige stått å gått for full klem as we speak.. Endret 4. mai 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå