Gamlegubben Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 BESKRIVELSE: Installerte Service Release-1 til Office 97 på Win98SE. Restarten avsluttet med at Office-verkyøylinjen hang seg opp. Resultat: a) Alle ikonene på Office-verktyølinjen og statuslinjen o.l. på skrivebordet sluttet å virke og ble snart borte. Det gjaldt også Startknappen. b) Office-dokumenter i bl.a. Word og Excel bruker et drøyt minutt på å starte opp fra ikoner på skrivebordet, Utforsker o.l. eller fra Startknappens "Dokumenter" (30 sek. for programmet og deretter nye 30 sek. for dokumentet). Tilsvarende gjelder "Oppgaveplanlegging" og Ekstern Pålogging. c) Dessuten mer ustabilitet og enkelte andre, mindre uregelmessigheter. Da jeg slettet Office-verktøylingen fra oppstartmenyen ble det førstnevnte problemet borte, men b og c fortsetter. Jeg hadde nylig samme problem, kanskje forårsaket av diskdefragmentering natten før? Diskskanning rapporterte om "en tapt sektorgruppe" i Filsystemet, og: "Kjeden med tapte sektorgrupper er lagret som en fil." En grundig Scandisk m/automatisk reparasjon fixet problemet. (Og en CHK-fil ble borte.) Men så installerte jeg altså SR-1 og fikk de samme hovedsymptomene igjen. Diskskanning rapporterer nå om "fire tapte sektorgrupper i 2 kjeder" i Filsystemet osv. (Og filsøk på aktuelt tidspunkt avdekker 2 CHK-filer.) Og denne gangen har Scandisk m/automatisk reparasjon ikke hjulpet. Noe som heter Msqsrv32 ser ut til å være et sentralt problem, Ctrl+Alt+Del ved hang-up gir som regel bl.a.: "Msqsrv32 (svarer ikke)". Under restarten kjørte plutselig "Optimert Programstart" (PC-uret går fryktelig feil!) umiddelbart før meldingen "Konfigurasjonsfilene oppdateres…" Kan dette ha noe med hverandre å gjøre? SPØRSMÅL: Jeg har trålet bl.a. MS support uten resultat. Kan noen i Forumet hjelpe meg? Kan jeg f.eks. bare installere SR-1 på nytt oppå den forrige? Eller Office? Leste "sedsbergs" svar 14.01 til "HEE"s spørsmål 13.01. om gjenoppretting av CHK-filer? Er dette løsningen? Men jeg er ikke teknisk nok til å forstå svaret godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå