oleNaid Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Hei. Er 'litt' nybegynner i Visual Basic 6.0, og lurer på hvordan jeg kan skrive inn noe i Text1 og trykke på Command1 for og søke i List1? Jeg har denne koden, men med den må jeg skrive hele orde i text1: Private Sub Command1_Click() List1.ListIndex = 0 For i = 0 To List1.ListCount - 1 If List1 = Text1.Text Then MsgBox "Found" Exit Sub Else If List1.ListIndex = List1.ListCount - 1 Then MsgBox "Not Found" Exit Sub Else List1.ListIndex = List1.ListIndex + 1 End If End If Next i End Sub Det jeg vil ha er en såkallt 'Søkemotor' som jeg kan bare skrive inn f.eks: Søke. Når jeg skal finne "Søkemotor". Tror litt endring i denne linjen så skal d funke: If List1 = Text1.Text , men er ikke sikker på hva. Her er et bilde av d jeg hålder på med: Noen som kan hjelpe? - Naid Endret 3. mai 2008 av oleNaid Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Dim i As Long For i = 0 To List1.ListIndex If List1.ListItems(i) = Text1.Text Then MsgBox("Found!") Exit For End If Next i Forresten; hvis det er aktuelt for deg, burde du bytte til Visual Basic 2008, VB6 er veldig utdatert og gammeldags. Pluss at det ikke er gratis, i motsetning til Visual Basic 2008 Lenke til kommentar
oleNaid Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Dim i As Long For i = 0 To List1.ListIndex If List1.ListItems(i) = Text1.Text Then MsgBox("Found!") Exit For End If Next i Forresten; hvis det er aktuelt for deg, burde du bytte til Visual Basic 2008, VB6 er veldig utdatert og gammeldags. Pluss at det ikke er gratis, i motsetning til Visual Basic 2008 Tusen takk utroli takknemmelig for så raskt svar. men har du link til VB8 da? er for trøtt til å søke |-) Lenke til kommentar
oleNaid Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Foresten koden funka ikke helt, får feilmelding på: If List1.ListItems(i) = Text1.Text Then Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Husker ikke helt hva det heter lenger... mener det er ListItems eller ListItem, sjekk litt. http://www.microsoft.com/express/vb/default.aspx Lenke til kommentar
oleNaid Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Husker ikke helt hva det heter lenger... mener det er ListItems eller ListItem, sjekk litt. http://www.microsoft.com/express/vb/default.aspx ok takk uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå