Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Knekkebrød! EDIT: For at innlegget ikke skal høres meningsløst ut, så kan jeg nevne at knekkebrød er fiberrikt og bra for magen. Endret 20. mai 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
OneAndOnly Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Kan alltids _starte_ med å vanne ut cola'en, jeg startet først med dette, og etterhvert ble det slik at vanlig cola ble for søtt, og førte til at jeg bare sluttet å drikke det. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg tror ikke problemet er brusen.. Jeg drikker jævlig mye usunt selv.. vel.. egentlig ikke.. Men en jeg kjenner gjør det.. Tynn som faan.. Fordi han beveger seg.. Prøv å ta kanskje 10 armhevinger om dagen.. etter noen dager med det, kan du hoppe til 15 pr. dag.. Legg på fler og fler.. Før hadde jeg spekk.. Så jeg begynte å ta 15 armhevinger om dagen... Nå tar jeg 40 om dagen, og jeg er mye sprekere nå. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei , jeg er over vektig og extremt avhengig av cola / pepsi noen triks / tips om noe som kan hjelpe mot dette? tror det største problemet er brusen men klarer ikke å slutte. jeg skal brife litt og gi deg tips. jeg var overvektig. det jeg sa til meg, og da var motivasjonen høy. jeg sa STOPP til meg selv. jeg ble sint på meg selv. jeg hatet meg selv. men jeg "hathatet" meg ikke. jeg hatet meg slik at jeg ble SÅ motivert. og jeg har gjort livet mitt bedre. du kan klare det selv. første du må gjøre er å legge om matvanene. og tro meg - det som gjør dette vanskelig er at det er oppskrytt. du ser, forbrenning er som en maskin. du må spise mindre enn du trenger. du skal ikke sulte deg ut. min matkurve går slik: middag: "sulten - mindre sulten - ingenting - sulten" dette er gjennom en halvtime med middag. men den siste "sulten" er ikke DEN sulten jeg peker til, i starten. det er sultfølelsen som sier at "nå er det nok" slutt å spise når du får denne følelsen, og kom deg ut og tren/vær i aktivitet resten av dagen. jeg har gått ned 2 - 5kg på ei uke på dette. og det er overhodet ikke noe livsfarlig/livstruende. det vil si, drikk en halv liter kaaaldt vann når du oppnår sultfølelsen igjen. og husk. spis sakte og tygg mer. da lurer du hjernen til å tro at du er mett raskere. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 og grunnen til at nettopp dette funker, tror jeg er at: sultfølelsen blir aktivert av hjernen for å si stopp. men man eter da gjerne mer, og jeg opplever at jeg VELDIG raskt blir overmett om jeg trosser denne følelsen. om du drikker kaldt vann, kan du kjenne at det kalde vannet renner ned kroppen. dette tror jeg hemmer følelsen en bit - og når du blir "normal" igjen, har du ikke sultfølelsen. og igjen - kom deg ut og glem maten til magen skriker etter den. jeg er bare 15, så ikke ta dette for gitt, men jeg tror det gir deg en pekepinn på hvordan jeg har gjort det, og hvordan du klarer det om du bare går inn for det. Lykke til:) Lasse;) Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 <kosthold og trening er o de to viktigste faktorene. Jeg ville anbefalt å begynne med en idrett sammen med andre. Jeg er sjelden motivert nok til å trene alene og det er heller ikke mange andre. Hvis du klarer å gjøre treninga til noe morsomt og sosialt har du kommet langt. Ikke begynn å tren for hart da mister du motivasjonen veldig fort. Start litt enkelt og trapp opp etterhvert. Lag en plan for alt. Panlegg alle middager på mandag slik at du unngår impulshandling som ofte blir usunt. Gå på butikken så sjeldent som mulig siden du da også vil bli fristet mindre. Legg også planer for trening minst to ganger i uka. Gjerne tre. Treningene bør være ganske lange med moderat intensitet hvis du vil forbrenne fett. En god tommelfingerregel er å holde på i minst en time hvis det er fettforbrenning som er målet. Unngå fet mat (med unntak av fet fisk). Fett er det næringsstoffet med mest energinnhold og derfor det som er værst når du slanker deg. Kutt også ned på sukkervarer og hvis du føler deg veldig sulten øk heller inntaket av proteiner ved å spise linser el. Brus er en håpløs drikke hvis du vil beholde vekten og ikke trener veldig mye. Jeg ville gått over til juice da dette er relativt enkelt i forhold til å gå rett til vann. Prøv å ikke drikke overdrevent mye kaffe da det er lett å falle tilbake hvis du fortsetter med koffein etter å ha sluttet med cola. Lightbrus kan også være et alternativ, men pass på at den også er uten koffein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå