admir23 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hei , jeg er over vektig og extremt avhengig av cola / pepsi noen triks / tips om noe som kan hjelpe mot dette? tror det største problemet er brusen men klarer ikke å slutte. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Kjør en knallhard linje der du sier til deg selv; STOPP! Og gå over til vann, eventuelt juice av forskjellige slag. Det gjorde jeg etter jeg starta å trene, og det funker! Problemet er bare motivasjonen, men den må du nesten stille med selv... Det er mine tips ihvertfall. Lenke til kommentar
admir23 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Kjør en knallhard linje der du sier til deg selv; STOPP! Og gå over til vann, eventuelt juice av forskjellige slag. Det gjorde jeg etter jeg starta å trene, og det funker! Problemet er bare motivasjonen, men den må du nesten stille med selv... Det er mine tips ihvertfall. Dette er vanskeligere en det høres ut som. Problemet er att jeg har sagt dette til meg skjøl mange ganger men det er nesten automatisk kjøper meg et horn og 2 colaer . fins det noen hacks / cheats? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 begynn å tren regelmessig. har en del å si at du hever forbrenninga. da kan du koste på deg en brus en gang iblant Lenke til kommentar
admir23 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 begynn å tren regelmessig. har en del å si at du hever forbrenninga. da kan du koste på deg en brus en gang iblant Ja , vet du om noen måter jeg kan forbrenne masse calorier uten å jogge ol. Siden jeg har problemer med knerne mine Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Bytt til light utgavene av coladrikkene. Spis mer sunn mat, f.eks veldig lett og enkelt å lage salat og ikke minst godt. Lenke til kommentar
admir23 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Bytt til light utgavene av coladrikkene. Spis mer sunn mat, f.eks veldig lett og enkelt å lage salat og ikke minst godt. ja, skal prøve med salat og lett cola. takker for hjelp folkens Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) ha spisedager, det hjelper, deffen min er bygd opp rundt spisedager så man ikke skal føle seg heeeelt utafor.. men salat er ett godt forslag, ikke bruk for mye dressing da denne somregel er kcl-rik, alterativ kan være lett rømme som jeg selv bruker...du sier du spiser mye horn, hvitt brød er ofte uten mye næring velg grovt fremfor hvitt brød, og du har kommet på en god start edit: kan jeg spørre om alder,vekt og høyde? Endret 3. mai 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Ja , vet du om noen måter jeg kan forbrenne masse calorier uten å jogge ol. Siden jeg har problemer med knerne mine Sykkling, svømming, gå tur og mye annet gøy. Eneste poenget er vel at du kommer deg opp av sofaen litt. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Dette er vanskeligere en det høres ut som. Problemet er att jeg har sagt dette til meg skjøl mange ganger men det er nesten automatisk kjøper meg et horn og 2 colaer . fins det noen hacks / cheats? Kaffe... 1. Du får i deg koffein som gjør at du ikke drikker cola p.g.a. abstinenser 2. Du får en viss metthetsfølelse av å drikke noe varmt Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 ha spisedager, det hjelper, deffen min er bygd opp rundt spisedager så man ikke skal føle seg heeeelt utafor.. men salat er ett godt forslag, ikke bruk for mye dressing da denne somregel er kcl-rik, alterativ kan være lett rømme som jeg selv bruker...du sier du spiser mye horn, hvitt brød er ofte uten mye næring velg grovt fremfor hvitt brød, og du har kommet på en god start edit: kan jeg spørre om alder,vekt og høyde? Nei dressing i tradisjonell forstand er fy fy. Anbefaler fetaost med olje og forskjellige typer krydder, smaker kjempegodt. Eventuelt min favoritt men ikke så mange andres, eller jeg har ikke noe oppskrift men bruker litt salt, sukker, sennep og litt sitronsaft(eddik), pleier å smake meg frem men mer sukker enn salt og ca dobbelt så mye sennep som sitronsaft. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 kutt ut å gå på butikken, når du drar dit kjøp det du trenger et par dager frem i tid (og ikke brus...) så kan du jo prøve å gå over til saft. fun eller simpsons gul er gode. Starter du å trene så merker du etter hvert at saft/brus er noe drit på trening og du vil gå over til vann. Når du først vil gjøre en endring så må du ville det for en hver pris så da kan du vel legge om kostholdet i samme slengen, kostholdet er utrolig viktig (horn er noe tull) og så kan du søke på forumet etter et kondisprogram for å forbrenne litt fett. Skal love deg at det kommer til å være et helvete det første halve året, så få med deg et par venner som du kan trene uavhengig med og få dem til å dra deg med på trening når de trener. Klarer du å holde ut et halvt år med dette, vil du merke en fantastisk forandring, du vil faktisk få lyst til å trene på impuls. Dette er mine erfaringer, så håper jeg du syntes dette var fornuftig. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg har hadde omtrent samme problemet, drikk vann MASSE vann. Fyll opp to 1,5 liters flasker med vann, sett dem i kjøleskapet og sitt å drikk disse mens du spiller data/ ser film eller hva du fordiver dagene med. Hvis du spiser hvitt brød, så skift til fiberrikt brød. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Eg er på ingen måte ekspert på disse temaene, men etter å ha levd med mye av de samme som trådstarter nevner i et par år har eg nå i det minste opparbeidet meg noen erfaringer. Når det gjelder usunn og feil mat. Spis før du går på butikken og planlegg middagene ei uke fremover i tid. Eg misslikte tanken på å ha et fast middagsopplegg så det eg gjorde var å kjøpe inn mat nok til åtte-ni middager, og så lagde eg det eg følte for når eg følte for det. Og når man er mett i butikken så kjøper man ikke alt det unødvendige man ofte(alltid?) gjør ellers. Eg har en stor forkjærlighet for chips. Og eg er veldig glad i snop. Men eg totalforbyr det ikke. Ikke enda hvertfall Men eg tillater meg å spise det innimellom. Om det er en mandag, torsdag eller lørdag har for meg ingenting å si, men KUN 1 DAG pr 5-6 dag. Og når eg først spiser godteri så er det viktig å ikke overspise. Ikke kjøp for mye smågodt. Ikke kjøp mye forskjellig. Og spiser man chips har eg funnet ut at å sette den på kjøkken for eks og så ta oppi ei mindre skål så spiser eg ikke opp hele på 15 minutt. Og så mitt største problem. Brus. Dette har eg drukket 1-1.5 liter av hver dag siden eg var 7-8 år. Eg har følt meg syk av det, dårlig, kvalm, avhengig, energisk, trist, glad og mange andre følelser kun pga brus, og ofte mangelen på det. Vendepunktet mitt har vært at eg ikke lenger ønsker at en drikk skal ha så stor makt over meg. Høydepunktet har vel nå vært nå nylig etter at eg begynte i en jobb hvor vi har et kjøleskap fullt av brus hvor alle ansatte får kjøpe til 10 kr stk. Eg har da vært oppe i 4 flasker til dagen(0.5l) pluss en del når eg kom hjem. Dette har eg satt en stopper for og nå er det stort sett vann eller juice det går i. Eg drikker fortsatt brus, men da maks 0.5l pr dag og sjeldent to dager på rad(litt sporadisk). For koffein mangelen bruker eg koffein tabletter. Når det gjelder trening må man finne noe man liker. Det er svært lite motiverende å slite seg igjennom noe man ikke liker, så missliker for så til slutt å hate det. Eg har i mange år vært glad i å sykle, svømme, jogge og gå tur i fjell og mark. Syklingen har eg blitt lei av etterhvert men eg har erstattet det med spinning. Dette er aktiviteter eg er veldig glad i og kan uten problem spontant ta meg en joggetur kl 5 om morgen før eg drar på jobb eller kl 22 på en lørdags kveld. Jogging er for min del også tenketid, eller privat tid. Eg kan tenke, være kreativ, synge, gråte eller le uten at noen blander seg i den tiden eg løper og dette gjør meg ofte veldig godt. I tillegg har eg en del timer bak meg på treningsstudio men dette synes eg ofte er kjedelig og dette blir det lite av. Eg føler meg forpliktet innimellom men der stopper det. Så her gjelder det å finne noe som setter man i aktivitet og som man liker å gjøre. Eg er i dag 25 år, 1,81cm høy, veier 93kg og er i følge BMI skalaen overvektig. Eg er ikke fornøyd med hvordan kroppen er og dette er hovedårsaken til at eg har endret matvaner. Treningen har alltid vært der og så lenge eg kan bevege meg kommer den alltid til å være med meg også. Men brusen derimot... Lykke til Lenke til kommentar
admir23 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Eg er på ingen måte ekspert på disse temaene, men etter å ha levd med mye av de samme som trådstarter nevner i et par år har eg nå i det minste opparbeidet meg noen erfaringer. Når det gjelder usunn og feil mat. Spis før du går på butikken og planlegg middagene ei uke fremover i tid. Eg misslikte tanken på å ha et fast middagsopplegg så det eg gjorde var å kjøpe inn mat nok til åtte-ni middager, og så lagde eg det eg følte for når eg følte for det. Og når man er mett i butikken så kjøper man ikke alt det unødvendige man ofte(alltid?) gjør ellers. Eg har en stor forkjærlighet for chips. Og eg er veldig glad i snop. Men eg totalforbyr det ikke. Ikke enda hvertfall Men eg tillater meg å spise det innimellom. Om det er en mandag, torsdag eller lørdag har for meg ingenting å si, men KUN 1 DAG pr 5-6 dag. Og når eg først spiser godteri så er det viktig å ikke overspise. Ikke kjøp for mye smågodt. Ikke kjøp mye forskjellig. Og spiser man chips har eg funnet ut at å sette den på kjøkken for eks og så ta oppi ei mindre skål så spiser eg ikke opp hele på 15 minutt. Og så mitt største problem. Brus. Dette har eg drukket 1-1.5 liter av hver dag siden eg var 7-8 år. Eg har følt meg syk av det, dårlig, kvalm, avhengig, energisk, trist, glad og mange andre følelser kun pga brus, og ofte mangelen på det. Vendepunktet mitt har vært at eg ikke lenger ønsker at en drikk skal ha så stor makt over meg. Høydepunktet har vel nå vært nå nylig etter at eg begynte i en jobb hvor vi har et kjøleskap fullt av brus hvor alle ansatte får kjøpe til 10 kr stk. Eg har da vært oppe i 4 flasker til dagen(0.5l) pluss en del når eg kom hjem. Dette har eg satt en stopper for og nå er det stort sett vann eller juice det går i. Eg drikker fortsatt brus, men da maks 0.5l pr dag og sjeldent to dager på rad(litt sporadisk). For koffein mangelen bruker eg koffein tabletter. Når det gjelder trening må man finne noe man liker. Det er svært lite motiverende å slite seg igjennom noe man ikke liker, så missliker for så til slutt å hate det. Eg har i mange år vært glad i å sykle, svømme, jogge og gå tur i fjell og mark. Syklingen har eg blitt lei av etterhvert men eg har erstattet det med spinning. Dette er aktiviteter eg er veldig glad i og kan uten problem spontant ta meg en joggetur kl 5 om morgen før eg drar på jobb eller kl 22 på en lørdags kveld. Jogging er for min del også tenketid, eller privat tid. Eg kan tenke, være kreativ, synge, gråte eller le uten at noen blander seg i den tiden eg løper og dette gjør meg ofte veldig godt. I tillegg har eg en del timer bak meg på treningsstudio men dette synes eg ofte er kjedelig og dette blir det lite av. Eg føler meg forpliktet innimellom men der stopper det. Så her gjelder det å finne noe som setter man i aktivitet og som man liker å gjøre. Eg er i dag 25 år, 1,81cm høy, veier 93kg og er i følge BMI skalaen overvektig. Eg er ikke fornøyd med hvordan kroppen er og dette er hovedårsaken til at eg har endret matvaner. Treningen har alltid vært der og så lenge eg kan bevege meg kommer den alltid til å være med meg også. Men brusen derimot... Lykke til Takker for et hjelpsomt svar Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Var i samme situasjon som deg, kjøp deg 3-4 imsdal flasker som du har overalt hvor du går. Skolesekken, hjemme, i bilen, alle plasser du vet du kan oppholde en flaske tilfelle du glemmer igjen den du har hjemme. Jeg gjorde dette etter å ha drukket i snitt 2-3 liter cola per dag, trodde aldri jeg kom til å klare å holde meg unna cola'en, men sålenge jeg har vannflaske med meg så går det helt greit. Jeg har også begynt åtrene styrke og litt sykkling roing i ditt tilfelle er sikkert helt fint, har ikke erfaring med kneskader så kan selvsagt ikke si det sikkert, selv jogger og går jeg om hverandre på tredemølle eller sykkler etter styrketreningen, styrketrening forbenner jo også kalorier og gjør at du går ned i fettprosent. Bare i mindre grad enn løping, sykkling, osv. Men som sagt drikk masse vann, hovedgrunnen til at det gikk så mye cola med meg var at jeg satt med PC-en, lekser, osv og bare måtte ha noe og drikke på mens jeg styrte på. Nå er det vann istedenfor cola og det virker faktisk utrolig bra. Håper det kan hjelpe deg også, selv har jeg gått ned snart 10kg og økt mye muskler og styrke, utrolig fornøyd med det selv og det er jo det som er viktig. Men husk at når du drikker mye vann så veier du nok mer enn normalt pga alt vannet i kroppen veier endel Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 du bør lære deg EFT kan behandle alt fra røykeslutt, negative følelser: sinne, frykt, frustrasjon etc., fobier og nesten alt mulig. det er litt å sette seg inn i, men definitivt verdt det. anbefaler alle å skjekke ut EFT, en metode som hjelper mot nesten hva som helst. http://www.emofree.com/ drit i terapi og psykolog - lær deg EFT Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det jeg begynte å gjøre når jeg var i samme situasjon som deg (bare at jeg ikke var akkurat avhengiv av brus) var at jeg blandet eplejuice of farris. Den er god og er en god erstatter til brus. Men drikk vann når du er tørst.. det er en god vane! Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg var avhengig av lightbrus og hadde jeg byttet til juice med kcal i hadde jeg måtte lagt om kosten. Jeg byttet til Fun light saft, lagde den og satt den i kjøleskapet så den ble ekstra kald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå