Gå til innhold

Bug i Quake1


Anbefalte innlegg

Enkelte av bretta viser feil antall monster, men det avhenger av hvilke vanskelighetsgrad man spiller.. Ganske irriterende, fordi man går igjennom bretta og liksom "leter" etter resten av monsterene uten å finne dem..

 

Gammelt, men utrolig artig spill.. Tenkte det var noen som visste noen løsning på problemet.. Kjører versjonen Quake 1.09 Server (vises i konsollen). Brett hvor dette er tilfelle:

 

e2m3, e2m4, e3m4, e4m4,e4m5, e4m6 og e4m7..

 

Til og med noen av de nedlasta bretta oppstår denne feilen, så jeg har tenkt at kanskje feilen ligger i brett-fila (*.bsp)

 

Er det noen her som har vært borti dette eller som vet om noe som løser denne "feilen". Et program eller noe, hvor du kan redigere dette bort..

:-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke en feil i Quake 1.

 

f.eks;

Flere av monsterene utløses ved hjelp av "triggers", hemmelige knapper.

Andre monsterer ligger og lurer i hemmelige rom og korridorer.

Det vises ekte antall monstre i q1.

 

Allerede brett1, episode 1 har ca 5 hemmelige rom. 3 hemmelige knapper.

Finn noen walkthroughs på nettet!

 

Aure

Lenke til kommentar

Jeg fikk tidligere tak i noe som het Quake 100% Quicker (eller noe i den duren), hvor noen har gått igjennom alle Quake-bretta i et forrykende tempo i Nightmare-skill (helt utrolig å se at det er mulig)..

 

Her vises imidlertid riktige antall kills, når brettet er ferdig

e2m3: 48/48

 

Hvis du kjører Quake1 og kjører skill 2/3 på "The crypt of decay, e2m3" finner du at det står 54 kills isteden. Det sies at resten er døende "scrags" som ikke er mulig å drepe..

 

Bare prøv å kjør e2m3 på skill 0, 1 eller 2.. Den viser rett og slett feil.

Kommer ikke over 18/21 på easy, og finner ikke de 6 siste på normal og hard.. Har gått igjennom ørten ganger, men har egentlig gitt blaffen nå.

Gjelder også de andre bretta som tidligere beskrevet.. Jeg vil også understreke at jeg vært inne ved alle secrets osv.. Men når 100% Quicker også rapporterer feil, er det nok et utbredt problem..

 

Derfor lurer jeg på om det er noen som har funnet et program tidligere som løser dette problemet.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...